פעולות נגד היהדות - אנטישמיות

משרד החינוך האמריקאי שינה החלטה שהתקבלה בתקופת אובמה, והחזיר את היהדות לרשימת הקבוצות המוגדרות כמוצא אתני. המשמעות - פעולות מסוימות נגד היהדות או נגד ישראל ייחשבו כאנטישמיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/18 16:17 ג בתשרי התשעט

פעולות נגד היהדות - אנטישמיות
הפגנה נגד ישראל בוושינגטון, צילום: shutterstock

קנת מרכוס, עוזר מזכיר החינוך (המקבילה האמריקאית לשר החינוך) לזכויות האזרח במשרד החינוך האמריקאי, הודיע במכתב להסתדרות הציונית האמריקאית, כי יבטל החלטה שהתקבלה על ידי ברק אובמה בשנת 2014, שהגדירה את היהדות כדת, ולא כמוצא אתני. על פי ההחלטה החדשה, שהדיווח עליה התפרסם הבוקר (ד') ב'ניו-יורק טיימס', היהדות תוגדר גם כמוצא אתני, הגדרה שמשמעותה היא שהתנגדות לציונות תיחשב אנטישמיות.

על פי המכתב, פעולה "לשלילת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית, בטענה כי קיומה של מדינה ישראל הוא מהלך גזעני", תיחשב כאנטישמיות. כמו כן מי שיפעל בסטנדרטים כפולים נגד מדינת ישראל בהשוואה למדינות דמוקרטיות אחרות. 

גורמים פרו-פלשתיניים בארה"ב כבר הזדרזו להזהיר כי ההחלטה החדשה תפגע בפעילות למען הפלשתינים באוניברסיטאות ובקמפוסים בארה"ב, כיוון שכמעט כל פעולת מחאה נגד ישראל תיחשב כאנטישמיות, וקשרו זאת לשורת הצעדים של ממשל טראמפ התומכים בישראל, כמו העברת השגרירות לירושלים וסגירת משרדי אש"ף בוושינגטון אתמול.