פנייה לביה"ד בהאג: חקרו את פשעי המלחמה של החמאס

ארגון "בצלמו" פנה לבית הדין העולמי בהאג ולדיוויד קריין ראש ועדת החקירה של האו"ם בבקשה לחקור את פשעיו של חמאס ברצועת עזה. "הטרור העולמי פוגע בזכויות אדם של מוסלמים נוצרים ויהודים"

חדשות כיפה גלעד כהן 16/08/18 09:55 ה באלול התשעח

פנייה לביה"ד בהאג: חקרו את פשעי המלחמה של החמאס
לחקור את הפשעים של חמאס, צילום: עבד רהים קטיב - פלאש 90

שי גליק מנכ"ל ארגון "בצלמו" - ארגון זכויות אדם ברוח יהודית פנה לבית הדין העולמי בהאג ולאו"ם בבקשה לחקור את פשעי חמאס ברצועת עזה.

בפנייה נאמר כי הטרור העולמי הינו תנועה בינלאומית הפוגעת שוב ושוב בזכויות אדם של נשים ילדים קשישים ותינוקות. מוסלמים נוצרים ויהודים ולכן חובה על העולם להיאבק בו.

"מי שמנהל כעת את רצועת עזה הינו חמאס. ארגון החמאס מוגדר על ידי הרבה מדינות בעולם כולל מצריים כארגון טרור. החמאס לאורך כל השנים פוגע באוכלוסיית תושבי עזה ובמקום לבנות חיים הוא בונה מנהרות מוות. חשוב לזכור שהחמאס משתמש בילדים ונשים כמגנים נטושים מדובר בהפרה בוטה של כללי הלחימה ואמנת גנבה" כתב גליק בפנייה לבית הדין.

פעילי חמאס

פעילי חמאסצילום: נאסר אישתיה - פלאש 90

גליק התייחס גם לנעדרים הישראלים שמוחזקים ברצועת עזה בפנייה שלו. "ממשלת חמאס מחזיקה בשבי שני אזרחי ישראל ומסרבת לאפשר להם לשוב הביתה. חשוב להדגיש מדובר באזרחים ולא לוחמים. כמו כן מדובר בשניים הסובלים ממחלות. מדובר בהפרה חמורה ביותר של זכויות אדם. לא ניתן להתעלם מזה בכל דו"ח שרק תחברו. כמו כן היא אף מסרבת להעביר להם תרופות או לתת לנציגי הצלב האדום לבקרם."

מנכ"ל ארגון "בצלמו" מסיים את מכתב בדרישה לחקור את פשעי המלחמה של חמאס בבניית מנהרות טרור, החזקת אזרחי ישראל בשבי כשהם חולים. עבירה על כללי אמנת ג'נבה. "בנוסף מעזה נשלחים מאות עפיפוני תבערה ובלוני בתערה במטרה לשרוף שדות תבואה ולזרוע הרס זהו הפרה של "אמנת רומא",  על הפגיעה בתבואה או בשדות אוכל של הצד השני." כך גליק

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן