פניה לנתניהו: "זמן את שגריר האיחוד האירופי לשיחת נזיפה"

בתגובה לפרסום התכנית ללוחמה משפטית נגד לוחמי צה"ל על ידי האיחוד האירופי, מתעוררת קריאה לראש הממשלה, לזמן בהקדם את שגריר האיחוד האירופי לשיחת בירור דחופה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/18 21:07 ד בתמוז התשעח

פניה לנתניהו: "זמן את שגריר האיחוד האירופי לשיחת נזיפה"
צילום: אלכס קולמויסקי

יו"ר ארגון "חזון לאומי", אריאל קלנר, פנה היום (א') לראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו בבקשה לזמן את שגריר האיחוד האירופי, עמנואל ז'ופרה, לשיחת ברור דחופה בעקבות הידיעה שפורסמה הבוקר (ישראל היום), לפיה האיחוד האירופי מפעיל ומתקצב בישראל תכנית ללוחמה משפטית נגד חיילי ולוחמי צה"ל באמצעות ארגוני שמאל ישראליים: יש דין, רופאים לזכויות אדם ושוברים שתיקה.

לפי הפרסום, תקצוב התכנית על ידי האיחוד האירופי עומד על 250,000 אירו עד סוף 2019, כשהתכנית עתידה לפעול עד 2021.

"אין צורך להבהיר לעומק את הסכנה הגדולה בהפעלת התכנית", כותב קלנר במכתב, "שכן היא עלולה לגרום לכך שידי צה"ל תהיינה כבולות במלחמה נגד הטרור היומיומי, ותמנע ממנו לסכל פעולות חבלניות מסכנות חיי אדם".

קלנר מוסיף כי "מדובר בצביעות ובעוול משווע של האיחוד האירופי. היחס המחפיר שמעניק האיחוד כלפי ישראל הולך ומחמיר. האיחוד האירופי ממצב את ישראל כאחת הפושעות הנוראות עלי אדמות, דבר שאין לו קשר למציאות. האבסורד היותר גדול הוא שהכל נעשה בתיאום עם ארגונים ישראליים שפועלים מתוך גבולות המדינה, חותרים תחתיה ומקבלים מימון נדיב על ידי האיחוד ומדינות באירופה".

לבסוף, אומר כי קלנר כי הוא סבור "שיש לזמן בהקדם את שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה לשיחת בירור דחופה בנושא", ומוסיף כי "בשיחה תוכל גם לברר עם השגריר האם ישנן עוד מדינות שזוכות ליחס דומה כמו ישראל, וכן האם האיחוד מממן תכניות דומות במדינות נוספות".