לא באמת כשרות, תנאי תברואה ירודים: טון בשר הושמד בשני האטליזים במרכז

פקחי משרד החקלאות ופקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית פשטו על אטליזים בחולון בראשון לציון שהתחזו לכשרות ומכרו בשר ללא תעודות, בתנאים ירודים ובחלקו פג תוקף. הפקחים השמידו טון של בשר, עופות ודגים, בעלי האטליזים זומנו לחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/24 13:30 כד באדר ב'

לא באמת כשרות, תנאי תברואה ירודים: טון בשר הושמד בשני האטליזים במרכז
אטליז, אילוסטרציה., צילום: industryviews,Shutterstock

בעקבות מידע מודיעיני, אשר התקבל ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח) והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, פשטו המפקחים על שני אטליזים בראשון לציון ובחולון. הפעילות הובילה לנקיטת אמצעים כנגד האטליזים, נוכח החשד למצגי שווא לכשרות, שהוצגו בפרסומים ברשתות החברתיות, וזאת על אף שאין בידם תעודת כשרות.

ומוצרי עוף ודגים פגי תוקף

באטליז בראשון לציון, נתפסו כ-600 ק"ג בשרים ללא חותמת של בית מטבחיים, עופות ללא חותמת משחטה ודגים לא תווית, המעידים על שחיטה ועיבוד שנעשה ללא פיקוח וטרינרי כנדרש, ועל כן מהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור. כמו כן נתפסו בשרים ומוצרי עוף ודגים פגי תוקף, שהיו אמורים להיות משווקים לצרכנים ומהווים סכנה חמורה להרעלת מזון וחשיפה לחיידקים מסוכנים.

בנוסף, האטליז ביצע פעולות יצרניות של פירוק, אריזה ותיבול, שלא על פי רישיון ובשל כך אינו חוקי. בסיוע של השירותים הווטרינריים של עיריית ראשון לציון, הפיקוח העירוני ומחלקת התברואה, מוצרי הבשר, העוף והדגים הוחרמו והושמדו.

הבשר שנתפס והושמד

הבשר שנתפס והושמד צילום: דוברות

סכנה בריאותית חמורה עבור הצרכנים

באטליז בחולון, נתפסו כ-320 ק"ג בשר בקר ובשר כבש שלא נושאים חותם של בית מטבחיים ושחלקם חשוד שהוברח משטחי הרשות הפלסטינית. גם אטליז זה ביצע פעולות יצרניות של אריזה ותיבול, ללא רישיון. בנוסף, הבשרים הוחזקו באטליז בתנאי תברואה ירודים המהווים סכנה בריאותית חמורה עבור הצרכנים. בסיוע השירותים הווטרינריים של עיריית חולון, הבשר הוחרם והושמד. שני בעלי האטליזים הוזמנו לחקירה פלילית.