איש עסקים בכיר נעצר בחשד להונאה של מאות מיליונים - כך היא בוצעה

איש עסקים בכיר אשר מחזיק בחברה גדולה לייבוא משקאות נעצר בחשד לביצוע עבירות מס ועבירות מרמה בסכום של מאות מליוני שקלים תוך התחמקות מחוק הפיקדון. בהונאה מעורבים גורמי פשיעה, מנהלי חברות נוספים נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/23 10:59 ז בטבת התשפד

איש עסקים בכיר נעצר בחשד להונאה של מאות מיליונים - כך היא בוצעה
מעצר, ארכיון, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

איש עסקים בכיר במשק, אשר בבעלותו חברה גדולה לייבוא משקאות, נעצר היום (ג') ביחד עם בעלי חברות נוספים הקשורים על פי החשד לארגון פשיעה מהצפון, בחשד לביצוע עבירות מס ועבירות מרמה כלפי המשרד להגנת הסביבה סביב חוק הפיקדון. על פי החשד, החברה שבבעלותו דיווחה למשרד להגנת הסביבה דיווחים כוזבים בנוגע לכמות מכלי המשקה שאספה ושלחה למחזור, וניסתה לכסות על כך באמצעות זיוף חשבוניות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים.

חשד למעורבות ארגון פשיעה מהצפון במעשים

בחלק מהמקרים, ההצהרות הכוזבות התייחסו למכולות שיוצאו ליוון, אשר החברה טענה כי הן נושאות מכלי משקה המיועדים למחזור, אולם בפועל הן נשאו מכלי משקה ריקים אשר הוחזרו לאחר מכן לארץ במסווה של יבוא לחברה אחרת. במקרים אחרים, ההצהרות הכוזבות התייחסו למכולות מיובאות שיעדן המוצהר היה שטחי הרשות הפלסטינית, שם לא חל חוק הפיקדון, אולם בפועל נמכרה תכולתן בישראל.

רכבים שהחרימה המשטרה

רכבים שהחרימה המשטרה צילום: דוברות המשטרה

על פי החשד, בשיטות אלו פעלה החברה על מנת לגבות דמי פיקדון מהצרכנים מבלי שנשאה בעלויות המחזור ותוך שהיא פוגעת ביישומו של חוק הפיקדון, שנועד להגן על הסביבה. עוד עולה מהחקירה חשד למעורבות ארגון פשיעה מהצפון במעשי המרמה. היקף המרמה מוערך בסך של כמאות מיליוני שקלים.

כסף מזומן שהוחרם במעצר

כסף מזומן שהוחרם במעצר צילום: דוברות המשטרה

צוות חקירה מיוחד שמונה לתיק

המעצר היום בא בעקבות חקירה ממושכת שמנהל צוות חקירה מיוחד הכולל את היחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, יחד עם חקירות מכס ומע"מ חיפה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות חיפה, מודיעין החטיבה הטקטית במג"ב ובליווי המחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים, אגף החשכ"ל, המשרד להגנת הסביבה והרשות לאכיפה אזרחית.