מאות כרטיסי אשראי: הטריק החדש של עוקץ הכספומטים

המשטרה פענחה עוקץ כרטיסי אשראי בהיקף של מאות אלפי שקלים שבוצע באמצעות ציוד מיוחד שהותקן בכספומטים. החשוד נעצר והיום הוגש נגדו כתב אישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/23 16:17 טו בכסלו התשפד

מאות כרטיסי אשראי: הטריק החדש של עוקץ הכספומטים
כספומט, אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, בחשד לעבירות של זיוף ושכפול כרטיסי אשראי וגניבת כספים מקורבנות רבים. החקירה החלה בעקבות תלונה במשטרה מאחד הבנקים, אודות הפעילות הפלילית של הנאשם.

מאות כרטיסי אשראי שוכפלו באמצעות ציוד מיוחד

כבר בראשית החקירה, התברר כי הנאשם התקין בכספומטים שונים ברחבי הארץ התקנים מיוחדים, שבאמצעותם העתיק את פרטי מאות כרטיסי של לקוחות תמימים. בהמשך שכפל אותם באמצעות ציוד שנתפס ברשותו, וכך משך כספים בשווי כולל ומצטבר של מאות אלפי שקלים, באמצעות הכרטיסים המזויפים ששכפל וזייף.

כרטיסי האשראי המזויפים

כרטיסי האשראי המזויפים צילום: דוברות המשטרה

הנאשם נתפס כשהוא מושך כספים בעיר בת ים

באמצע החודש הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו את הנאשם, בשנות החמישים לחייו תושב חולון, בשעת מעשה. בלשי המשטרה שעקבו אחריו, הבחינו בו כשהוא מושך כספים בכספומט בעיר בת-ים. בחיפוש שערכו השוטרים, נתפסו ברשותו עשרות כרטיסי אשראי משוכפלים ומזויפים.

ציוד ששימש לעוקץ האשראי

ציוד ששימש לעוקץ האשראי צילום: דוברות המשטרה

החשוד הפעיל מעבדה לזיוף כרטיסי אשראי

בהמשך, בלשי ימ"ר ירושלים ערכו חיפוש בדירתו בחולון ובדירה נוספת בעיר פתח תקווה, ששימשה את הנאשם כמעבדת זיוף שנועדה לביצוע מעשיו הפלילים. שם הנאשם שכפל כרטיסי אשראי, על בסיס הפרטים והמידע שאותם השיג במרמה ובעבריינות באמצעות ההתקנים שהיה מתקין בכספומטים השונים. בדירות איתרו השוטרים ציוד ששימש להעתקה וזיוף כרטיסי האשראי, ממצאים הקושרים את הנאשם לביצוע העבירות וכסף מזומן בסכום של עשרות אלפי ש"ח.

הציוד ששימש את העבריין

הציוד ששימש את העבריין צילום: דוברות המשטרה

המעבדה התקיימה בדירה של נתין זר

מהחקירה במשטרה עולה כי הנאשם שכר חדר בדירה בפתח תקווה מנתין זר ששהה בישראל שלא כחוק והשתמש בו כמעבדה להכנת ציוד וזיוף כרטיסי האשראי. אותו נתין זר ששהה בישראל שלא כחוק, נעצר ונחקר, ובסיום חקירתו הועבר להליך גירוש באמצעות רשות האוכלוסין וההגירה.

כמו כן בחקירה ביחידת ההונאה בימ"ר ירושלים התחזקו החשדות נגד הנאשם וגובשה נגדו תשתית ראייתית לזיוף ושכפול כרטיסי אשראי בעשרות מקרים. מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת בבימ"ש בהתאם לצרכי החקירה. עם סיום החקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, היום הוגש נגדו כתב אישום ע"י יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים, ומעצרו הוארך שוב בבימ"ש עד לתאריך 6.12.