מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מקומם: הבטיחו לסייע לקורבנות המסיבה - וגנבו את רכושם

כתב אישום הוגש נגש שני תושבי באר שבע שהבטיחו לסייע לנפגעי מסיבת הנובה אך בפועל גנבו את רכושם. לנאשמים יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי וגניבה בנסיבות מחמירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 16:42 כד בחשון התשפד

מקומם: הבטיחו לסייע לקורבנות המסיבה - וגנבו את רכושם
זירת הטבח , צילום: ossi Zamir/Flash90

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מאיר חג'ג' (48) וגולן גרבי (33) מבאר שבע. השניים נכנסו למתחם בו התקיימה מסיבת הנובה וגנבו רכוש השייך לנרצחים והנפגעים עוד בטרם פונו גופותיהם.

תמצית כתב האישום

מכתב האישום שהוגש נגד השניים עולה כי יום לאחר מתקפת הפתע, נסעו הנאשמים עם אדם נוסף לכיוון עוטף עזה, שוטר שהיה באחד המחסומים בדרך עדכן את השלושה כי אין כניסה לאזור מכיוון אופקים, אך כיוון שהשלושה ציינו בפניו כי באו לעזור לנפגעים הציע להם שינסו להיכנס מכיוון נתיבות.

לאור דברים אלה, השלושה המשיכו בנסיעתם ונכנסו לאזור בו נערכה מסיבת נובה, למרות שהוגדר כשטח צברי סגור. עם הגעתם סיירו השלושה במקום ואספו רכוש רב השייך לאזרחים אשר נרצחו במתקפת המחבלים. בין היתר אספו תכשיטים, כלי עבודה, סט בוקסות ועוד.

גנבו רכוש בזמן שגופות הנרצחים טרם פונו

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה צויין כי: "המשיבים נכנסו לשטח צבאי סגור על מנת לגנוב רכוש השייך לנפגעי מתקפת הטרור של חמאס אשר נרצחו או נמלטו על נפשם, כל זאת טרם שככו הקרבות וטרם פונו גופות הנרצחים". לנאשמים יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי וגניבה בנסיבות מחמירות.