כלבה הורעלה בצפון - מה שהתגלה אחר כך היה מזעזע

מה שהחל עם דיווח על כלבה שהורעלה בצפון הפך לאירוע גדול בהרבה כאשר חוקרי המשטרה ורשות הטבע והגנים עצרו אדם בחשד שהרעיל חיות בר רבות. לאחר חקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים וכתב אישום נגדו יוגש

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/23 08:51 כא בתשרי התשפד

כלבה הורעלה בצפון - מה שהתגלה אחר כך היה מזעזע
משטרת ישראל, ארכיון, צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

במסגרת מבצע משולב של רשות הטבע והגנים ומשטרת ישראל תושב הצפון נעצר בחשד להרעלת חיות בר. היום (ו') הותר לפרסום כי במסגרת מבצע האכיפה המשולב נעצר שלשום תושב אחד היישובים בצפון ליד נהריה בשנות ה 60 לחייו בחשד להרעלת חיות בר.

פתיונות בשר מורעלים ומהילת רעל במיכלי שתיה

המבצע יצא לפועל לאחר שבסוף השבוע שעבר התקבלה תלונה במשטרת תחנת נהריה כי ככל הנראה הורעלה כלבה ביישוב בו היא מתגוררת. שוטרי תחנת נהריה ביחד עם פקחי רט"ג מהיחידה למניעת הרעלות בשיתוף עם הפקחים האזורים של מרחב גליל עליון לבצע בדיקה בשטח, ובמהלכה התברר כי יש חשד להרעלה באמצעות פיזור פתיונות בשר מורעלים ומהילת רעל במיכלי שתיה.

במהלך פעילות סמויה של מספר ימים תועד החשוד כשהוא קושר עצמו לחומרי הרעל. במסגרת הפעילות אותרו מספר פגרי חיות בר כדוגמת: חזירי בר, נמיות, קיפודים, תנים וכלבים בסמוך למטע האבוקדו שבבעלות החשוד שעל פי החשד הורעלו בזדון. השוטרים עצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירה ראשונית בתחנת נהריה בגין צער בעלי חיים והתעללות בבעלי חיים. החשוד קשר את עצמו למקרי ההרעלה ושוחרר בתנאים מגבילים, בקרוב יוגש נגדו כתב אישום.

זירת ההרעלות

זירת ההרעלות צילום: דוברות המשטרה

"נמנעה סכנה ממשית לחיי בני אדם"

ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון של רשות הטבע והגנים גיבלאירוע ואמר: "החשוד עוכב לחקירה במהלכה קשר עצמו לעבירה ונפתח כנגדו תיק חקירה. כמו כן הוא נחקר במשטרה בעקבות מותה של הכלבה". עוד הוסיף לינג: "מדובר בהרעלה חמורה שכן מלבד הכלבה נפגעו מההרעלה בעלי חיים במקום כגון קיפודים וחזירים. במזל גדול נמנעה הרעלת עופות דורסים הנמצאים בסכנת הכחדה ונמנעה סכנה ממשית לחיי בני אדם אשר היו עשויים לבוא במגע עם המים המורעלים".