במשך שעות: המחבל החשוד בקשר אינטימי עם הסוהרות נחקר בלהב 433

לאחר חקירתן של 5 חיילות סוהרות בחשד שקיימו קשר אינטימי עם המחבל מאזן אל-קאדי בכלא רמון, דווח כי המחבל נחקר היום במשך שעות בלהב 433 | האגף בו שהה קאדי בכלא רמון פורק והאסירים פוזרו לבתי כלא אחרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 18:36 יח בתשרי התשפד

במשך שעות: המחבל החשוד בקשר אינטימי עם הסוהרות נחקר בלהב 433
המחבל נחקר במשך שעות בלהב 433, צילום: פלאש 90

מאזן אל-קאדי, המחבל החשוד בניהול קשר אינטימי עם סוהרות בכלא רמון נחקר היום (ג') במשך שעות ארוכות בלהב 433 ולאחר מכן הוחזר להמשך בידוד בתאו, כך חשף העיתונאי לירן לוי ב-ynet. חמש החיילות החשודות בקיום הקשר האינטימי עם המחבל נחקרו במחלקה לחקירות סוהרים בלהב 433 והן חשודות בין היתר במרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה.

הורשע במעורבות בפיגוע קשה בתל אביב

כאמור, חמש חיילות המשרתות כסוהרות בבית סוהר רמון חשודות כי קיימו קשר אינטימי עם אל-קאדי שהורשע במעורבות בפיגוע הקשה במסעדת סי-פוד מרקט בתל אביב בשנת 2002 בו נרצחו שלושה בני אדם. אתמול דווח כי האגף בו שהה קאדי בכלא רמון פורק והאסירים בו פוזרו לבתי כלא אחרים. "האסיר הביטחוני שעומד עכשיו במרכז הפרשה היה דומיננטי מאוד באגף הזה. זה צעד שבא להפגין משילות מול האסירים הביטחוניים כדי להבהיר להם שמקרים כאלה לא יעברו אצלנו בשתיקה", צוטטו גורמים ב-ynet.

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

"מדובר באירוע שיטתי ומתמשך שלא ניתן לסבול אותו יותר"

בסוף השבוע האחרון הודיע השר לביטחון לאומי, כי הוא מתכנן להעלות בישיבת הממשלה הקרובה החלטת ממשלה מטעמו על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית שתבדוק את הפרשה, לצד בדיקת פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע.

קודם לכן, בהודעה משותפת שפירסמו השר בן גביר ונציבת השב"ס מסרו השניים כי הנחו להפסיק מיידית את שירות סוהרות החובה בבתי הכלא בהם שוהים אסירים ביטחוניים: "מדובר באירוע שיטתי ומתמשך שלא ניתן לסבול אותו יותר" כתב בן גיבר. "ניצול של סוהרות בידי מחבלים ארורים וקשרים אסורים הוא לא מצב שיתאפשר במשמרת שלי" הוסיף.

בן גביר זעם: " להפסיק מיידית את שירות סוהרות החובה בבתי הסוהר הביטחוניים". צילום: Ben Hakoon/Flash90