שני הרוגים ושני פצועים: פיצוץ הרכב, המרדף והירי המשטרתי

בפיצוץ ברכב על כביש 40 צפונית לקרית מלאכי נהרג גבר ואחד נוסף נפצע. באותה שעה התקבל דיווח על שני פצועים מירי סמוך לצומת ראם | המשטרה: בלשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחו לעצור בתום מרדף גבר מג'ואריש בחשד לפיצוץ הרכב

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 20:50 טז בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 01/10/23 22:34

שני הרוגים ושני פצועים: פיצוץ הרכב, המרדף והירי המשטרתי
זירת פיצוץ הרכב | , צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הטרור הפלילי: בפיצוץ רכב על כביש 40 סמוך למושב חצב צפונית לקריית מלאכי נהרג גבר ואחד נוסף נפצע. הדיווח הראשוני במוקד מד"א התקבל בשעה 20:26. חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי לשני פצועים, בהם גבר במצב אנוש כבן 37 תושב הדרום, שבהמשך נקבע מותו. הפצוע השני, גבר כבן 33, פונה לבית החולים במצב בינוני עם חבלה רב מערכתית. במקביל: אירוע ירי סמוך לצומת ראם.

במשטרה הסבירו כי לאחר פיצוץ הרכב, בלשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז, ניהלו פעילות סמויה כנגד משפחת פשע מג'ואריש, במסגרתה הצליחו בתום מרדף מלווה בירי מבצעי, לעצור רכב מסוג מאזדה ובו שני בני משפחה, לאחר שעל פי החשד הם אלו שפיצצו את הרכב ורצחו את בן ה-37 קודם לכן. חשוד אחד נעצר ואילו השני נהרג. נוסיף כי החקירה הוטלה על ימ"ר מרכז, במסגרתה מתבצע איסוף ממצאים בזירות השונות.

בכיסא הנהג נלכד גבר כבן 37 הוא היה מחוסר הכרה וללא סימני חיים

חובש מיחידת האופנועים של מד"א יונתן יוזף שמתגורר בסמוך, סיפר: "אני מתגורר במושב סמוך ומיד יצאתי למקום. ראיתי רכב שרוף ומעוך, בכיסא הנהג נלכד גבר כבן 37 הוא היה מחוסר הכרה וללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. מהרכב חולץ גבר כבן 33 בהכרה מלאה עם חבלה רב מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

תושבי מושב חצב קיבלו הודעה על ההתנקשות: "במהלך המרדף, המשטרה ביצעה ירי בצומת ראם (מסמיה) וישנם שני פצועים באזור. הפצועים אינם תושבי המועצה. האירוע בטיפול משטרתי. אנא הימנעו מלהגיע לצומת ראם בזמן הקרוב".

במקביל: שני פצועים באירוע ירי

באותה שעה התקבל דיווח על פצועים מירי סמוך לצומת ראם, מרחק מספר דקות נסיעה מהזירה הראשונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים קפלן, שני פצועים, בהם גבר כבן 25 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, וגבר נוסף כבן 30 במצב בינוני עם פציעה חודרת.

מוישי רייכמן חובש באיחוד הצלה, אמר: "הענקתי טיפול רפואי הכולל פעולות החייאה על גבר שנפגע מירי שפונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה".

בן 16 מרמלה נפצע אנושות בחילופי ירי בפעילות משטרתית

כח משימה מיוחד שהקים ממ"ז מרכז -ניצב אבי ביטון ברמלה, לסיכול הפשיעה האלימה ברחוב הערבי, ביצע הערב פעילות מבצעית ממוקדת בשכונת ג'ואריש, במסגרתה נוטרל חשוד שירה לעבר השוטרים

שוטרי רמלה, לוחמי יס"מ ומג"ב, נטרלו לפני זמן קצר תושב ג'ואריש בן 16, בחשד שביצע ירי לעבר השוטרים, כאשר עפי גורמי רפואה פונה עצמאית אל המרכז הרפואי באורח קשה. על פי החשד, מדובר בירי לעבר שוטרי מחוז מרכז, על רקע ירי ונטרול שבצעו בלשי ימר מרכז מוקדם יותר הערב, של 2 תושבי ג'ואריש, החשודים בפיצוץ רכב סמוך לחצב, בו נהרג תושב הדרום.

מפקד מחוז מרכז- ניצב אבי ביטון סיים הערכת מצב מיוחדת במחוז, במסגרתה הדגיש כי כל ניסיון פגיעה בשוטרים ייענה במלוא הכח והשוטרים מקבלים ממני את מלוא הגיבוי והאישור לפתוח באש ולנטרל מי שיעז לירות לעבר כוחותינו.

בן גביר: "מגבה את פעילות המשטרה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "אני מגבה את פעילות המשטרה את המרדף שנערך נגד פושעים טרוריסטים סמוך לקריית מלאכי. ידע כל פושע פוטנציאל שכשהוא יוצא למסע הרצח המשטרה תגיע לאליו, לכל מקום אשר הוא ימצא. יחד עם המפכ"ל המשטרה, נמשיך לכתוש את אירגוני הפשע ונלחם בהם בכל האמצעים העומדים לרשותנו".