פרשת האונס באילת: ארבעה צעירים הורשעו באונס

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הכריע בפרשת האונס באילת והרשיע ארבעה צעירים באונס בנסיובת מחמירות. שבעה נאשמים הורשעו בסיוע לאונס ומעשים מגונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 14:50 יב בתשרי התשפד

פרשת האונס באילת: ארבעה צעירים הורשעו באונס
הפגנת תמיכה בנערה הנאנסת, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, הכריע היום (ד') בפרשה שכונתה "האונס באילת", במסגרתה הואשמו 11 נאשמים, מתוכם שלושה בגירים ושמונה קטינים בעבירות מין כלפי המתלוננת, קטינה בת 16, שבוצעו במלון "הים האדום" באילת לפני כשלוש שנים.

הנאשמים באונס: שני בגירים ושני קטינים

ארבעה מבין הנאשמים, שני בגירים בני 26 ו-27 ושני קטינים בני 17, נמצאו אשמים באינוסה של המתלוננת בנסיבות מחמירות. הנאשמים הנוספים שכולם קטינים, למעט נאשם אחד שהיה בן 19, אשר צפו במתרחש ואף עודדו את חבריהם, נמצאו אשמים בעבירות של סיוע לאינוס, מעשים מגונים או שידול לאינוס, כאשר גם עבירות אלו בוצעו בנסיבות מחמירות.

אילוסטרציה

אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

"הכרעת הדין שולחת מסר חד וברור"

עו"ד רותם יוחנני הר ציון, מפרקליטות מחוז דרום מסרה בתום הדיון: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשמים הבגירים וקבע שהנאשמים הקטינים ביצעו שורה של עבירות מין חמורות: אינוס, סיוע לאינוס ומעשים מגונים, במתלוננת בת ה-16, אשר מצאה את עצמה מוטלת בחדר מלון זר באילת, כשהיא ערומה ושיכורה, וחסרת כל יכולת אמיתית להסכים או להתנגד למעשים שבוצעו בה".

עוד אמרה יוחנני: "הכרעת הדין שולחת מסר חד וברור, פעולה משותפת כחבורה, יש בה כדי להטיל אחריות על כל אחד מחבריה, גם מי שלא נגע פיסית בקטינה, אבל נכח בחדר בזמן שחבריו אנסו אותה, וצחק, שילהב ונתן לגיטימציה ורוח גבית למעשה, עובר עבירה של סיוע לאינוס. ומי ש'רק' הגיע והציץ, פעם אחר פעם, כשהוא יודע היטב מה הוא הולך לראות בחדר – עובר עבירה של מעשה מגונה".

כזכור, לפני כשלוש שנים הגיעה לתחנת משטרת אשקלון נערה בת 16 והגישה תלונה בנוגע לאונס שעברה באילת כשהייתה עם חברות. מיד עם קבלת התלונה הוקם צוות חקירה מיוחד שעסק באיתור ראיות, איסוף חומרים דיגיטליים ומציאת חומרים נוספים שהיו ברשות הציבור לצד חומרים שנמצאו בזירה עצמה.