צפו טנק נגנב מבסיס אימונים בצפון - צה"ל יערוך תחקיר פיקודי

משטרת ישראל פתחה בחקירת גניבה של טנק מבסיס אימונים של צה"ל בסמוך למחלף אליקים. בצה"ל מסרו: "הטנק הוחזר למערכת הביטחון, חקירת האירוע נמשכת, וכן יתקיים תחקיר פיקודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 11:30 ה בתשרי התשפד

טנק נגנב מבסיס אימונים בצפון - צה"ל יערוך תחקיר פיקודי
הטנק הגנוב, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל פתחה בחקירת גניבת טנק לאחר שהלילה (ד') התקבל דיווח מנציג מטעם משרד הביטחון אודות טנק שנגנב מבסיס אימונים של צה"ל בסמוך למחלף אליקים. עם קבלת הדיווח החלו שוטרי מחוז חוף בביצוע סריקות וכעבור זמן קצר איתרו שוטרי תחנת נשר את הטנק בתוך מגרש גרוטאות באיזור נשר.

בהתייחסות ראשונית של צה"ל לאירוע נמסר כי "יחידת החקירות של מלמ"ב פתחה בחקירה בשיתוף עם משטרת ישראל ומצ"ח. עוד הוסיפו כי "מדובר בשלדה של טנק מסוג מרכבה 2 שיצא משירות לפני שנים רבות. הטנק ללא אמצעי חימוש, ומערכותיו אינן פועלות. הטנק היה מוצב בשטח אש שפתוח למטיילים ושימש ככלי נייח לתרגולות חיילים. הטנק הוחזר למערכת הביטחון. חקירת האירוע נמשכת, וכן יתקיים תחקיר פיקודי".

"הטנק נגנב מהמקום מסיבות שנחקרות בשלב זה"

מהמשטרה נמסר כי "מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עולה חשד כי הטנק אינו פעיל והוא נגנב מהמקום מסיבות שנחקרות בשלב זה". עוד הוסיפו במשטרה כי: "עם איתור הטנק הגנוב הועברה הודעה למשרד הביטחון והמשטרה פתחה חקירה משותפת עם מצ"ח".

כזכור, לפני כשלושה חודשים נעצרו שני תושבי הנגב, בחשד לביצוע פריצה לבסיס צה"ל בצאלים וגניבת עשרות אלפי פריטי תחמושת מבונקר בבסיס, תוך הסבת נזק לגדר הבסיס ומבנה הבונקר. כלל התחמושת שנגנבה הוסגרה במסגרת חקירת החשודים בשב"כ.

התחמושת שנתפסה

התחמושת שנתפסה צילום: תקשורת שב"כ