מזעזע: בני 15 היכו נער עד זוב דם ותיעדו - ארבעה נעצרו

בתיעוד קשה שהופץ ברשתות החברתיות נראים חבורת בני נוער כשהם מכים נער אחר עד זוב דם ומשפילים אותו. מחקירת המשטרה עולה כי לתקיפה קדמו שורה של אירועי אלימות בין הנערים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/23 07:36 כו באלול התשפג

מזעזע: בני 15 היכו נער עד זוב דם ותיעדו - ארבעה נעצרו
התיעוד הקשה, צילום מסך, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א

בסרטון שהופץ הלילה (ג') ברשתות החברתיות, נראים חבורת בני נוער כשהם מכים נער עד זוב דם, משפילים אותו דקות ארוכות, ומורים לו לקלל את עצמו. בנוסף, הנערים היכו את הנער בשוקר חשמלי ובמקלות. הבוקר הודיע המשטרה כי עצרה ארבעה נערים בחשד לתקיפה. מהחקירה עולה כי לתקיפה קדמו שורה של אירועי אלימות בין הנערים.

בן גביר: "אפס סובלנות עם אירועים מסוג אלו"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בירך על מעצר החשודים: "כל הכבוד לממ"ז מרכז אבי ביטון ולשוטרי מחוז מרכז על מעצר נחוש ומהיר של ארבעה נערים מפתח תקווה החשודים ב-2 מקרי אלימות חמורים".

עוד הוסיף השר כי "כבר במהלך הלילה עת פורסמו התיעודים המזעזעים ברשת הנחיתי את גורמי המשטרה להביא למעצר החשודים במהירות האפשרית. עלינו לגלות אפס סובלנות עם אירועים מסוג אלו, ואין לי ספק שגם החשודים הנוספים יעצרו בקרוב".

בן גביר, רוב הציבור לא מרוצה

"אפס סובלנות להתנהגות אלימה", בן גביר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעת דובר המשטרה נכתב: "‏בהנחיית המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי וממ"ז מרכז ניצב אבי ביטון נפתחה אמש חקירה בעקבות סרטון שתיעד אלימות קשה נגד נער וזאת על אף שלא הוגשה תלונה. בעבודה מהירה משטרת פ"ת הביאה למעצר 4 נערים. החקירה חשפה שורה של אירועי אלימות בין הנערים".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, התייחס לתקיפה שאירעה בעיר: "על אף שמדובר באירוע חריג שאינו מאפיין את בני הנוער בפ"ת, חשוב לי להדגיש כי אנו מוקיעים, מגנים ומוקעים בפה מלא שימוש באלימות מכל סוג, ויחד עם גורמי האכיפה נפעל כנגדה ביד קשה".

מעמותת אל"י, האגודה למען הילד, נמסר בתגובה: "לצערנו המקרה הזה לא חריגת ברמת המתח, האלימות וחוסר הסובלנות שנצפים היום בחברה. במקרה שלפנינו אנו עדים לתחושת חוסר האונים וחוסר הישע שחש האחד והבודד מול אלה שהם חזקים יותר ורבים יותר. חייבים לתת לילדים חסרי הישע ולמשפחותיהם את הכתף ואת העזרה המקצועית הנדרשת. אל"י מזמינה את כל מי שחש מוכה, חבול, מושפל או נרמס להתקשר למוקד של אל"י בטלפון מספר 6935*. גם הנערים שהתנהגו באופן כה תוקפני, מחויבים בטיפול מהשורש באופן שאינו סובל דיחוי. המסר צריך להיות ברור ונוקב: 'לא לאלימות'".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il