ניסו "טריק" על המשטרה: כתב אישום נגד פורעים שיידו בקת"בים בירושלים

כתב אישום הוגש הבוקר נגד צעירים ממזרח ירושלים בגין הפרת סדר וירי זיקוקין לעבר בתי מגורים וכוחות הביטחון. מהחקירה עולה כי תפקידו של אחד החשודים היה להחשיך את הרחוב כדי לאפשר להם להימלט

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 12:57 ז באלול התשפג

ניסו "טריק" על המשטרה: כתב אישום נגד פורעים שיידו בקת"בים בירושלים
צילום: Flash90

כתב אישום הוגש הבוקר (ה') על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, נגד 6 חשודים, תושבי שכונת אבו תור בגילאי 19-17, שנעצרו לאחרונה בחשד למעורבותם באירועי הפרות סדר, שיגור זיקוקין וסיכון ביטחונם ושלומם של תושבי השכונה שבמזרח ירושלים. מהחקירה עולה כי "תפקידו" של אחד מהחשודים היה להפסיק את זרם החשמל לתאורת הרחוב מיד עם תחילת הפרת הסדר, ובכך לאפשר להם להסתתר מפני כוחות הביטחון.

מחשיכים את הרחוב ומציתים שריפה, צפו:

שיגרו זיקוקין ותיעדו את עצמם

מחקירת המשטרה עולה כי, הצעירים היו מעורבים במספר מקרים של התפרעויות שהתרחשו בשכונת אבו-תור שבמזרח העיר ושבמהלכן שוגרו זיקוקין לעבר בתי מגורים ברחובות נעמי והמפקד בשכונה, לעבר כלי רכב ועוד, ובין היתר אף העלו ברשת החברתית סרטון של תיעוד מעשיהם. בשל מעשים אלו שבוצעו באמצעות אמצעי פירוטכניקה, ניצת מוקד שריפה שסיכן את שלום הציבור וטופל על ידי לוחמי האש שהוזעקו למקום.

ההתפרעויות במזרח ירושלים

התפרעויות במזרח ירושלים, צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, החשודים היו מעורבים בהפרת סדר כלפי כוחות משטרה ומג"ב שהוזעקו לשכונה באירועים אלו, כשעפ"י החשד שיגרו לעברם זיקוקין בכינון ישיר. כך למשל בתאריך 15.7, תועדו מעשיהם של חלק מהחשודים בשכונה בכסות החשיכה, כשהיו מעורבים בהפרת סדר שבמהלכה שיגרו זיקוקין, חסמו באמצעות פח בוער את הרחוב וגרמו בין היתר להתפרצות שריפה בסמוך.

כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו למקום, נאלצו לפעול למול הפרת הסדר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר וביצעו פעילות נחושה לאיתורם ומעצרם של מעורבים.

מעצר החשודים

במסגרת חקירת המקרים על ידי חוקרי ימ"ר ירושלים, נאספו ראיות וממצאים הקושרים את החשודים למיוחס להם והם נעצרו במועדים השונים במהלך השבועות האחרונים. במהלך חקירתם הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להתחקות אחר אופן פעולתם של החשודים בהפרות הסדר שביצעו כלפי כוחות המשטרה ומג"ב הפועלים באזור. מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי פעולות החקירה וביסוס התשתית הראייתית נגדם.