פעיל המחאה מסתבך: כתב אישום הוגש לאחר שתקף את כתבת ערוץ 14

במהלך אחד השידורים שסיקרו את מחאת מתנגדי הרפורמה המשפטית, הותקפה כתבת ערוץ 14 שיראל ללום בידי אחד המפגינים. בכתב האישום שהוגש נגדו, נכתב על פעיל המחאה איציק מדינה: "נגרם למתלוננת מכאוב והיא נזקקה לטיפול רפואי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 19:52 ה באלול התשפג

פעיל המחאה מסתבך: כתב אישום הוגש לאחר שתקף את כתבת ערוץ 14
הפגנת מתנגדי הרפורמה, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אחת התופעות המכוערות במהלך הפגנות מתנגדי הרפורמה, היא התקיפות והפרעות השידורים החוזרות ונשנות שחווים כתבי ערוץ 14. אחת הכתבות שהותקפה במהלך ההפגנות היא שיראל ללום שבאחת ההפגנות וכשהיא נמצאת בהיריון, הותקפה בידי מספר מפגינים.

"נזקקה לטיפול רפואי"

כתב אישום שהוגש היום (ג') לבית המשפט בפתח תקווה נגיד פעיל המחאה איציק מדינה, מייחס לו תקיפה והפרעה לשידורה של ללום, מה שגרר גם פגיעה בריאותית, כך נחשף ב"ישראל היום". בכתב האישום נכתב: "התקרב הנאשם לעבר המתלוננת בעודו אוחז בידו מגביר קול (מגפון), הצמידו לאוזנה הימנית של המתלוננת והשמיע קולות של סירנה בעוצמה גבוהה. בתגובה, הרחיקה המתלוננת את המגפון מאוזנה באמצעות ידה, ואילו הנאשם דחף את המתלוננת באמצעות ידיו והמתלוננת נהדפה לצד".

כתב ערות 14 עתי שלו, הותקף מספר פעמים

כתב ערוץ 14 עתי שלו, הותקף מספר פעמים, צילום: Omer Fichman/Flash90

עוד מתואר בכתב האישום כי "כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלוננת מכאוב והיא נזקקה לטיפול רפואי בשל היאצות בפעילות רחמית. במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלוננת בלא הסכמתה ושלא כדין וגם לה לחבלה של ממש".

העיתונאים הבכירים שעמדו לצידה של ללום

לאחר ההתקפה שחוותה ללום התגייסו אנשי תקשורת בולטים על מנת לגנות את התוקפים. העיתונאית רינה מצליח כתבה בעמוד הטוויטר שלה כי "לתקוף עיתונאית, לא חשוב מאיזה ערוץ, זה מעשה נלוז ולא דמוקרטי". גם העיתונאי אלעד שמחיוף הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "הזוי", כתב שמחיוף, "מפגינים בעד דמוקרטיה צריכים לקדש תקשורת חופשית, גם אם המסר שיוצא ממנה לא מתיישב על עולם הערכים שלהם".