תיעוד: המשטרה תפסה כספומטים, רכבי יוקרה, משאיות, זהב וכסף מזומן

שוטרי היחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433 בשיתוף עם יחידות מחוז דרום, מג"ב דרום ויחידת יהלום ברשות המיסים עצרו הבוקר חשודים מלקיה שהפעילו קווי הלוואות ללא רישיון, פעלו במרמה כלפי בנקים והשמיטו הכנסות וזאת  תוך ביצוע עבירות הלבנת הון

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 12:21 כד בסיון התשפג

תיעוד: המשטרה תפסה כספומטים, רכבי יוקרה, משאיות, זהב וכסף מזומן
המעצר הבוקר, צילום: דוברות המשטרה

היחידה לאכיפה כלכלית (אכ"ל דרום) בלהב 433 פתחה בחקירה בעקבות חשד כי בני משפחה מלקיה הפעילו קווי הלוואות ללא רישיון ופעלו במרמה כלפי בנקים. עוד עולה מהחקירה כי החשודים ביצעו באמצעות בתי העסק בבעלותם; מינימרקט, מאפיה, עסק להפעלת מכשירי כספונט ואספקת גז עבירות של מרמה, הלבנת הון והשמטת הכנסה וזאת תוך הלבנת כספי העבירה בדרכים מתוחכמות. 

ספומטים, רכבי יוקרה, משאיות, זהב וכסף רב במזומן. פעילות המשטרה בלקיה צילום: דוברות המשטרה

החקירה בשיתוף עם משטרת מחוז דרום ובסיוע גורמי אכיפה אזרחיים ובהם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, יחידת יהלום ברשות המיסים ויחידת החילוט באפוטרופוס הכללי ולוותה ע"י פרקליטות מחוז דרום פלילי ואזרחי. היקף העבירות מוערך בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

רשות המיסים

רשות המיסים צילום: FLASH90

הבוקר כאמור החקירה הפכה לגלויה עת פשטו בלשי להב 433 וכוחות של לוחמי יס"מ נגב, יחידת יואב ומג"ב דרום על בתיהם של החשודים בישוב לקיה וביצעו מעצרים של 7 חשודים ועיכובם לחקירה של 5 חשודים נוספים. 

הוקפאו נכסי נדל"ן וחשבונות בנק

במהלך חיפוש בבתיהם ובבתי העסק של החשודים נתפס רכוש רב הכולל; כספומטים, רכבי יוקרה, משאיות, זהב וכסף רב במזומן. כמו כן הוקפאו נכסי נדל"ן וחשבונות בנק. בהמשך היחידה תבקש לחלט את הרכוש במסגרת ההליך הפלילי נגד החשודים. החשודים הובאו לחקירה במשרדי היחידה בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בב"ש.