בית המשפט החמיר בעונשו של הרס"ן שהורשע באונס

רס"ן פריאל קלימי הורשע בעבירות אונס ומעשה סדום באזרחית ותיקה בעבדה איתו בבסיס. בשנה שעברה נגזרו על קלימי 7 שנות מאסר והורדה לדרגת טוראי, בית הדין לערעורים החמיר בעונשו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 16:33 א בניסן התשפג

בית המשפט החמיר בעונשו של הרס"ן שהורשע באונס
בית הדין הצבאי, ארכיון, צילום: Flash90

הוחמר עונשו: בית הדין לערעורים, החמיר היום (ה') בעונשו של רס"ן פריאל קלימי שהורשע באונס ומעשה סדום באזרחית ותיקה, עובדת צה"ל שעבדה בבסיסו. במקור, גזר בית המשפט על קלימי עונש של 7 שנות מאסר והורדה לדרגת טוראי, אך בית הדין לערעורים, החליט להחמיר בעונשו של הקצין. את העבירות, ביצע קלימי בשנת 2019, בעת שהיה קצין המטבח באחד מבסיסי חיל הים. 

התביעה הצבאית הגישה נגד הנאשם כתב אישום חמור, המייחס לו מספר עבירות של אינוס ומעשה סדום בנסיבות אינוס. לאחר שמיעת ראיות, הרשיע אותו בית הדין הצבאי המחוזי בעבירות שיוחסו לו, וגזר עליו עונש של שבע שנות מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי וכן תשלום פיצויים לנפגעת העבירה.

בית הדין הצבאי לערעורים קיבל את ערעור התביעה

התביעה הצבאית ערערה על פסק הדין, וביקשה כי בית הדין הצבאי לערעורים ירשיע את הנאשם בעבירה נוספת של אינוס, לפי העובדות שהוכחו במהלך שמיעת הראיות, וכן יחמיר את עונשו. ההגנה ערערה על עצם ההרשעה. היום  כאמור, בית הדין הצבאי לערעורים הותיר את הרשעתו של הנאשם כפי שנקבעה, ודחה את ערעורי ההגנה והתביעה לעניין הכרעת הדין. לעניין העונש, קיבל בית הדין הצבאי לערעורים את ערעור התביעה הצבאית והחמיר את עונשו של הנאשם, כך שיעמוד על עשר שנות מאסר בפועל.