10 מיליון שקל: כך הוציא תושב ירושלים קצבאות ענק במרמה

תושב ירושלים זייף במשך תקופה ארוכה מסמכים רפואיים של בתי החולים "שערי צדק ו-"הדסה עין כרם" והצליח להוציא קצבאות בגובה מיליוני שקלים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 10:59 כז באדר התשפג

10 מיליון שקל: כך הוציא תושב ירושלים קצבאות ענק במרמה
NGMR/ TRFHUI, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תושב ירושלים נעצר על ידי המשטרה במסגרת חקירת עבירות הונאה וזיוף מסמכים רפואיים תוך מצג שווא לשם הוצאת קצבאות במרמה, בכך הושגו מיליוני שקלים מקופת כספי ציבור. מדובר בחקירה משותפת של משטרת ישראל יחד עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי ורשות המסים.

נגבו כעשרה מליוני שקלים

מזה שבועות ארוכים, מקיימת היחידה ללחימה בפשיעה ציון ממחוז ירושלים חקירה סמויה יחד עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי ויחידת חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ברשות המסים, לאחר שנציגי ביטוח לאומי פנו למשטרה עם מידע וחומרי חקירה שביצעו בעקבות חשדם לעבירות הונאה רחבת היקף באמצעותה נגבו כעשרה מליוני שקלים מכספי הציבור. 

הדסה עין כרם

הדסה עין כרם, הנאשם הציג מסמכים מזוייפים צילום: דוברות הדסה

מסמכים מזויפים של הדסה ושערי צדק

על פי החשד, הונאה זאת נעשתה תוך שנשלחו מסמכים רפואיים מזויפים מבתי חולים "הדסה" עין כרם, "שערי צדק" וביקורים אצל רופאים שבפועל לא התקיימו כלל, על רקע לקות שמיעה, שכביכול העידה על נכות של עשרות רבות של ילדים מעשרות משפחות המתגוררות בערים שונות ברחבי הארץ. 

NGMR/ TRFHUI

NGMR/ TRFHUI צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אמש (א'), הפכה חקירה זאת גלויה עת עצרו בלשי המשטרה מיל"פ ציון את החשוד (תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו) העומד להערכת חוקרי המשטרה ובהתאם לממצאי בדיקתם של אגף חקירות של הביטוח הלאומי, מאחורי הונאה זאת. במהלך היום תבקש המשטרה בבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו לטובת המשך פעולות החקירה הנדרשות. חקירת המשטרה יחד עם גורמי האכיפה במס ההכנסה וביטוח לאומי, נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.