פיקוד העורף נרדם בשמירה: אין התרעות 'צבע אדום' באפליקציות

בפיקוד העורף חסמו את האפליקציות הפרטיות המודיעות על התרעות 'צבע אדום' ביישובי הדרום בגלל שתריעו התרעות שווא, אך התושבים נותרו ללא מענה כאשר האפליקציה הראשית של פיקוד העורף לא התריעה כלל

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/01/19 21:54 ז בשבט התשעט

פיקוד העורף נרדם בשמירה: אין התרעות 'צבע אדום' באפליקציות
תמונת ארכיון. רצועת עזה, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

תושבי דרום הארץ ויישובי עוטף עזה נאלצים לחיות תחת שגרה של טפטופי רקטות על בתיהם. לרבים מהם יש אפליקציית התרעות פרטיות המחוברות לאתר הראשי של פיקוד העודף. הפיקוד החליטו לחסום את האפליקציות הללו,אך גם האפליקציה שלהם לא מתפקדת. 

בשבועות האחרונים אפליקציות המתריעות בפני שיגורי רקטות לעבר ישובים בישראל נותקו לחלוטין מגישתן אל מערכת ההתרעות של פיקוד העורף. מה שהופך את רובן ללא שימושיות כלל. בפיקוד העורף הסבירו כי הסיבה לחסימה היא מכיוון שהאפליקציות הפרטיות מרבות לעשות טעויות ומתריעות התרעות שווא המפחידות את התושבים ללא סיבה.

בפיקוד העורף הסבירו כי: “לאחרונה, התקבלו תלונות מאזרחים על כך שהופצו התרעות שגויות והתרעות שווא אשר בלבלו את המשתמשים, זאת עקב תקלות טכניות במערכות הפרטיות אשר אינן באחריות ובשליטת פיקוד העורף. נוסיף, שגם כאשר מערכות אלו מתפקדות באופן תקין ישנו עיכוב בזמן הפצת ההתרעה מעצם אופן החיבור”. 

בפיקוד הפנו את התושבים לאפליקציה שלהם, אך למרבה הצער נראה כי גם לה יש תקלות. כאשר נשמעה התרעת “צבע אדום” במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב אמש (א'), אפליקציית פיקוד העורף לא התריעה בפני התושבים. משתמשים רבים החלו לדווח ברשת על כך שעל אף שנשמעה אזעקה, ואף אושרה נפילת רקטה בשטח ישראל, אפליקציית פיקוד העורף לא התעדכנה בהתאם ולא הציגה כל מידע אודות ההתראה, כך שהתושבים נותרו ללא אפליקציות אישיות וללא מענה הולם.

מצה"ל נמסר כי פיקוד העורף הינו הגורם האחראי להפצת התרעה מפני איומים שונים, הנעשית באמצעות מגוון אמצעים במטרה להגיע בזמן קצר לחשיפה רבה ככל הניתן. גורמים ויזמים פרטיים מפיצים ביישומים שונים את ההתרעות המפורסמות באתר הפיקודי. לאחרונה, בשל תלונות אזרחים על התרעות שגויות והתרעות שווא במערכות הפרטיות, ומאחר וגם במצב תקין ההתרעות מתקבלות באפליקציות בעיכוב, הוחלט בפיקוד העורף למנוע את אפשרות הגישה לקובץ ההתרעות המפורסם באתר.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי ניתן לקבל את ההתרעות דרך אפליקציית פיקוד העורף בזמן אמן ובאופן מדויק. המבוססת על נתוני מיקום ומערכת GPS ומאפרת בחירת 3 איזורי התעניינות נוספים.
נדגיש כי כל תקלה שתעלה על ידי משתמשי האפליקציה דרך מרכז מידע פיקוד העורף וברשתות החברתיות תבדק ותטופל במלוא הרצינות.