פינה חמה לחיילים פונתה על ידי כוחות צה"ל ביישוב של ליברמן

תושבי נוקדים הופתעו מהחלטת המנהל האזרחי לפנות את הפינה החמה שהקימו עבור החיילים המשרתים באזור: "אנשים נבהלו שקרה אירוע ביטחוני עם הכמות הענקית של הכוחות שהגיעו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 12:33 ה באב התשפב

פינה חמה לחיילים פונתה על ידי כוחות צה"ל ביישוב של ליברמן
צילום: ועד פעולה גוש הרודיון

היישוב נוקדים שבמזרח גוש עציון, הידוע כמקום מגוריו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, ידוע כיישוב שקט ופסטורלי. תושבי היישוב תרמו והקימו 'פינה חמה' לחיילים המשרתים באזור כהוקרה על עבודתם למען ביטחונם. בעקבות שיפוצים, הפינה הועברה למיקום זמני באישור המנהל האזרחי. הבוקר (ג') כוחות גדולים של המנהל האזרחי פינה את את פינת הקפה לחיילים בטענה שהיא ממוקמת באדמות שמעמדן לא ברור.

תושבת נוקדים, סלומה למבורזו-מרטן, כתבה פוסט בו היא מתארת את המקרה. "רק במדינת ישראל חיילים יבואו לפנות פינה חמה לחיילים בגלל הוראה מלמעלה", כתבה התושבת, "אני גרה בנוקדים, יש לנו יחסי שכנות טובה עם רוב הכפרים מסביב. פעם בכמה זמן יש חריש של פלסטינים בתוך היישוב. אין מה לעשות עם זה והכל בתיאום".

תושבת היישוב: המיקום של הפינה החמה תואם מראש עם קצין במנהל

סלומה תיארה שהפינוי נעשה בהפתעה בלי שום הודעה מראש. "היום בהפתעה גמורה, כוחות של צבא ומשטרה הפתיעו את היישוב", כתבה, "אנשים נבהלו שקרה אירוע ביטחוני עם הכמות הענקית של הכוחות שהגיעו. כדי להבין שהמנהל האזרחי החליט לפנות את הפינה החמה שבכניסה ליישוב למרות שהמיקום שלה תואם מראש עם קצין במנהל". 

ראש מועצה אזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר כי "האויבת האמיתית ביהודה ושומרון, זו הבניה הבלתי חוקית וההשתלטות המסיבית של הערבים בשטחי סי. חבל שצה"ל וכוחות האכיפה לא מצליחים לייצר מלחמה אמיתית מול האויבת האמיתית. במקום זה אנחנו מתעוררים לעוד בוקר של פינוי מיותר. אנו כמועצה פועלים להעתקת מבנה הפינה החמה לחיילים למקום חלופי, בו נוכל להראות לחיילינו כמה אנחנו אוהבים ומעריכים את עבודתם המסורה.״

מהמנהל האזרחי טרם התקבלה תגובה.