פרופיל הפייסבוק המזויף שתקף את המועמד לראשות מועצת בנימין

אישה בשם 'יעל מזרחי' תקפה בפייסבוק את המועמד לראשות מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ, אלא שבדיקת 'כיפה' העלתה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי - הנושא תמונה של אישה בשם אחר, הלקוחה מאתר מקום העבודה שלה

חדשות כיפה יהונתן קליין 26/09/18 20:55 יז בתשרי התשעט

פרופיל הפייסבוק המזויף שתקף את המועמד לראשות מועצת בנימין
חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות?, צילום: pixabay

האם המועמדים לראשות מועצת מטה בנימין מפעילים חשבונות מזויפים במטרה להשפיע על השיח ברשתות החברתיות? אישה בשם 'יעל מזרחי', תקפה את ישראל גנץ, המתמודד לראשות המועצה, בתגובה לפוסט שכתב בפייסבוק. "אני לא מאמינה שבאמת תשנה את המצב הקיים." נכתב בתגובה, "היה לך חמש שנים לעשות דברים במועצה וזה מספיק, אם לא עשית דברים בתור סגן ראש המועצה אז למה שאני יבחר בך בתור ראש המועצה."

הפרופיל המזויף

הפרופיל המזויףצילום: צילום מסך

אלא שבדיקה פשוטה מעלה כי החשבון 'יעל מזרחי', נפתח בימים האחרונים, כמו גם רישום מקום העבודה ומצבה הזוגי של בעלת הפרופיל נכתבו שניהם רק אתמול (ג'). בדיקה מעמיקה יותר מגלה, כי תמונת הפרופיל של 'יעל מזרחי', איננה אלא תמונה שנלקחה מאתר חברת 'ד"ר פיכמן", המתמחה בטיפולים קוסמטיים ואסתטיים. באתר החברה משויכת התמונה לעובדת החברה בשם שגית איש, המחזיקה אף בחשבון פייסבוק בו מופיעות תמונות רבות שלה.

התמונה המקורית מאתר חברת

התמונה המקורית מאתר חברת 'ד"ר פיכמן'צילום: צילום מסך

ניתן אם כן להבין בבירור, שהחשבון 'יעל מזרחי', איננו אלא חשבון פיקטיבי, אשר מהווה אף עבירה על החוק מכיוון שהוא משתמש בתמונה של אדם אחר. ולא נותר אלא לתהות מי עומד מאחריו, והאם מדובר בעוד הדרדרות במערכת הבחירות בבנימין.