פייסבוק נלחמת במתנגדי החיסונים

הרשת החברתית הודיעה כי תסיר מודעות של מידע כוזב אודות חיסונים, ותפעל להורדת דירוג האמינות שלהם כדי לעודד חיסון ילדים. במשרד הבריאות מברכים על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/19 08:41 ג באדר ב'

פייסבוק נלחמת במתנגדי החיסונים
חיסון לחצבת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה כי תפעל להקטנת החשיפה של עמודים וקבוצות שמתנגדות לחיסונים. ההחלטה של הרשת החברתית הגיעה אחרי שבשבועות האחרונים היא מתמודדת, ביחד עם אמזון ויוטיוב, עם ביקורת מצד אנשי רפואה על התרומה שלה למידע השקרי שמפיצים מתנגדי החיסונים.

לאחר שבשבוע שעבר העיד בן 18 מאוהיו בפני הסנאט האמריקני וטען שאמו בחרה שלא לחסן אותו בעקבות מידע שגוי על חיסונים שקיבלה מהרשתות החברתיות. מוניקה ביקרט, סגנית נשיא פייסבוק אמרה כי תתחיל להסיר מודעות עם מידע כוזב על חיסונים וכי החברה הוציאה ממאגר הפרסומות שלה עמודים שמציגים מידע שקרי בנושא.

משרד הבריאות בירך על החלטת החברה לפעול כנגד הפצת מידע שגוי בנוגע לחיסונים ברשת, וקרא לשאר הרשתות החברתיות, אתרי חדשות, והפלטפורמות הדיגיטליות באשר הן להצר את צעדיהם של מתנגדי חיסונים ברחבי רשת האינטרנט.

גורמי המקצוע במשרד הבריאות אמרו כי: ״הצעד של פייסבוק הוא נכון וחשוב במלחמה כנגד מתנגדי חיסונים ונגד ׳המערב הפרוע׳ שקיים ברשתות החברתיות. כולנו רואים מה קרה בכל העולם ובישראל בהתפרצות החצבת האחרונה, גם בעקבות אנשים שבוחרים שלא להתחסן בגלל מידע שקרי ברשת.״