תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים: מאבטח פצוע קשה

אשר אלמליח (40) נדקר בכניסה למתחם התחנה המרכזית שבבירה וצוות מד"א פינה אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו מוגדר קשה והוא מורדם ומונשם. משטרת ישראל: "הדוקר נוטרל". ברקת: "התשובה לטרור היא חיזוק הריבונות, פיתוח ובנייה בכל חלקי ירושלים המאוחדת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/12/17 14:35 כב בכסלו התשעח

תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים: מאבטח פצוע קשה
זירת פיגוע הדקירה, צילום: דוברות זק"א

אשר אלמליח, מאבטח בן 40, נדקר בצהריים (א') סמוך לכניסה לתחנה המרכזית בירושלים שברחוב יפו. צוות מד"א הוזעק למקום על מנת לטפל בצעיר שמצבו מוגדר קשה.

הוא נדקר בפלג גופו העליון ופונה להמשך קבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בעיר, שם אמרו כי הוא מורדם ומונשם.

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי המחבל, תושב השטחים בן 24, הגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית שלף סכין ודקר את אחד המאבטחים. מיד לאחר מכן הוא נמלט ורץ לאורך רחוב יפו, עד שאזרח שהבחין בו ושוטר ששה במקום רצו אחריו והשתלטו עליו.

הסכין שאיתה דקר המחבל את המאבטח

הסכין שאיתה דקר המחבל את המאבטחצילום: דוברות המשטרה

זירת הפיגוע בירושלים

זירת הפיגוע בירושליםצילום: דוברות מד"א

חובש בכיר במד"א, חננאל אלבו, סיפר כי כשהגיע למקום "הייתה מחוץ לתחנה המרכזית המולה גדולה, סמוך לכניסה שכב גבר שהיה מעורפל הכרה כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח שערי צדק כשמצבו קשה. הצוותים הגדולים שלנו שהגיעו למקום מטפלים במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הגיב לפיגוע הדקירה ואמר כי "אויבי ישראל אינם זקוקים לתירוצים לפגוע בנו ולכן אין שום הצדקה ולגיטימציה לאלימות וטרור. התשובה לטרור היא חיזוק הריבונות, פיתוח ובנייה בכל חלקי ירושלים המאוחדת. האזרח, השוטר והמאבטח שעצרו בגופם בגבורה את המחבל מנעו פיגוע גדול יותר ועל כן על האזרחים להמשיך ולגלות ערנות ולעדכן את כוחות הביטחון במידת הצורך כדי לסכל כל ניסיון נוסף. כולנו מאחלים רפואה שלמה ומתפללים להחלמתו המהירה של הפצוע".

המשנה לראש עיריית ירושלים,דב קלמנוביץ', תקף את מה שהוא כינה "מדיניות ההכלה המתמשכת". לדבריו, "מרגע ההכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ, אנו עדים לאיומים והפחדות מצד הפלסטינאים, כאשר היום לצערי – האיומים הפכו למעשים. אני חושש שהממשלה תנקוט בעת הזאת במדיניות שיש להכיל את ההתפרעויות של המחבלים עד יעבור זעם וכך יחזור השקט, אך המציאות טופחת על פנינו פעם אחר פעם ומוכיחה כי הכלה והורדת הראש מהווים קטליזטור עיקרי להצתת הטרור מחדש".

עוד הוא אמר והדגיש כי "בתור נפגע טרור אני מבין את המחיר הכבד שהנפגעים ומשפחותיהם נושאים לאורך כל חייהם. אם נמשיך להכיל  ולהוריד ראש כדי ליצור שקט מדומה, שאף אחד לא יתפלא שנקבל אינתיפאדה רביעית שתתחיל בירושלים ותתפשט לארץ כולה".