"פטר חמור" החברתי הראשון בארץ

באיתמר יתקיים היום פדיון פטר חמור, לעיר שנולד בחוות 'הנקודה הכפרית' שביישוב. באופן ייחודי, ניתן לקחת חלק במצווה בהשתתפות של שקל אחד בלבד

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 11:37 יח בתשרי התשעט

"פטר חמור" החברתי הראשון בארץ
צילום: ללא

היום (ה') יתקיים באיתמר אירוע "פטר חמור" ברוב עם ב'נקודה הכפרית' שבאיתמר.

מצוות פדיון פטר חמור נחשבת לנדירה יחסית ולכן פותחים המארגנים את האירוע לקהל הרחב.  בשונה מהנהוג, מי שמעוניין גם להיות שותף במצווה יוכל לקחת חלק בעלות של שקל אחד ומעלה בלבד.

פטר חמור היא מצווה מספר שמות לפיה יש לפדות את הולד הבכור (פטר) שנולד מחמור. בבכור הבהמה הטמאה יש קדושה, אך מכיוון שהוא נחשב על פי התורה כמין טמא, הוא אינו יכול להיות מוקרב על גבי המזבח, ולכן יש לגרום לקדושתו להיות מופקעת על ידי פידיונו בשה. מצווה זו דומה למצוות פדיון הבן של בכור מישראל, שבו הבכור נפדה באמצעות כסף.

יוזם האירוע הוא דוד איציק, הבעלים של 'הנקודה הכפרית' באיתמר שבה נולד העיר הבכור. האירוע יתחיל לאחר תפילת מנחה, שתיערך בשעה 16:00 במקום. לאירוע הוזמנו רבנים ואישי ציבור: "נרגשים לקיים את המצווה המיוחדת הזו":

דוד איציק: "אנחנו נרגשים בזכות שנפלה בחלקנו, לקיים את המצווה המיוחדת הזו, שגם פעם ראשונה תהיה גם חברתית: כל מי שרוצה יוכל להיות שותף ממש במצווה. הכהן שיקיים את הפדיון הוא תושב איתמר לשעבר ויקר מאוד לליבנו. כל מי שרוצה להגיע מוזמן בשמחה".

יו"ר היישוב, חננאל אלקיים, מסר: "הנקודה הכפרית באיתמר מהווה נקודה של חלוציות בגב ההר ומוקד משיכה למאות תיירים במהלך השנה. הדבר בא לידי ביטוי בזמני החגים, שבהם מגיעים מטיילים מכל רחבי הארץ. זכינו והיום תתקיים המצווה המיוחדת בחווה, כולם מוזמנים!"