פורעים זרקו אבנים על ביתו של חבר מועצת ירושלים

יו"ר סיעת מאוחדים, אריה קינג, קשר את זריקת האבנים למצב הביטחוני בדרום, "צריך להעביר מסר ברור למחבלים, הן בעוטף עזה והן במזרח ירושלים, שאם ליהודים לא יהיה שקט גם הם לא יזכו לשקט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/18 07:17 ד באב התשעח

פורעים זרקו אבנים על ביתו של חבר מועצת ירושלים
מזרח ירושלים, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, נאלץ במוצאי השבת האחרונה להתמודד יחד עם בני משפחתו עם חוויה לא נעימה לאחר שאלמונים יידו אבנים לעבר ביתו שבירושלים.

"ישבנו אני ובני משפחתי בבית כשלפתע שמענו רעשים חזקים של פגיעות אבנים המושלכות לעבר הבית", סיפר יו"ר סיעת מאוחדים, המתגורר בשכונת מעלה הזיתים.

"לצערי הרב", הוא המשיך, "זוהי לא הפעם הראשונה בה מושלכים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר בתינו. אני סומך על משטרת ירושלים שתשים ידה על המחבלים וקורא לפרקליטות להחמיר בעונשם של המחבלים".

לטענתו, יש קשר הדוק בין פעילות ישראל ברצועת עזה לבין המתיחות הגואה במזרח ירושלים, "במקרים רבים, כאשר ישנה מתיחות ברצועת עזה, אנו מרגישים זאת גם במזרח ירושלים. כך היה גם בעופרת יצוקה, בעמוד ענן ובצוק איתן. צריך להעביר מסר ברור למחבלים, הן בעוטף עזה והן במזרח ירושלים, שאם ליהודים לא יהיה שקט גם הם לא יזכו לשקט".

נקודה נוספת שקינג ציין קשורה לאופי פעולתם של מיידי האבנים ובקבוקי תבערה, "האבנים נזרקו לעבר הבית שלי מרחוב חשוך. המקרה מעיד על תופעה רחבה ומדאיגה. השכונות הערביות במזרח ירושלים מחוברות לחברת החשמל הערבית, דבר המאפשר למחבלים להחשיך את הרחובות ולפגע ביהודים וברכושם בחסות החשיכה. כך קורה במעלה זיתים, בכפר התימנים וברובע המוסלמי. אני קורא לממשלת ישראל לגרוע את כל מזרח ירושלים משטח הזיכיון של חברת החשמל הערבית".