יאיר לפיד: "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא הפסקת הדמוקרטיה"

יו"ר יש עתיד-תל"ם תוקף את תקנות הקורונה שחוקקה הכנסת ולדעתו מעמידה את הדמוקרטיה בישראל בסכנה. לפיד האשים את נתניהו במצב הנוכחי ואמר: "הוא לבד. אין כנסת. אין קבינט. אין ממשלה. לא היה כזה דבר - מעולם".

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/20 15:43 טז בסיון התשפ

יאיר לפיד: "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא הפסקת הדמוקרטיה"
יאיר לפיד, צילום: צילום מסך

יור סיעת יש עתיד-תל"ם ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא נאום בפתח ישיבת הסיעה, בה הוא תוקף את חוק הקורונה שעתיד לעבור בכנסת. לדעת לפיד העברת התקנות בחוק הקורונה הופך לא את הקורונה לאיום הגדול ביותר על ישראל, אלא את אבדן הדמוקרטיה במדינה. "חוק הקורונה הוא חוק מסוכן. האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה", אומר לפיד.

https://www.facebook.com/knessettv/posts/874584206380671

"מעולם לא היה דבר כזה. בתקופות הכי הגרועות שלנו, מלחמת יום הכיפורים, במשברים הכלכליים הכי גדולים, שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית" מצהיר לפיד."זה חוק שמגדיר מצב חירום ברמה של מלחמה בשלוש חזיתות. במלחמת המפרץ נפלו על ישראל טילים, והיו 10 תקנות חירום. מאז תחילת הקורונה הותקנו כבר 70 תקנות חירום".

לפיד עובר לתקיפה אישית נגד נתניהו שלדעתו אשם לבדו בכל המצב: "אחרי כל הקישקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד: בנימין נתניהו.הוא לבד. אין כנסת. אין קבינט. אין ממשלה. אין ראש ממשלה חליפי. כל הפריטטי הפך לפאתטי. לא היה כזה דבר - מעולם".