איילת שקד: "היחס של נתניהו כלפינו הוא יחס לא נעים באופן אישי"

חברת הכנסת בימינה מודה כי יש עוינות אישית מצד נתניהו לה ולבנט אך הסיבה לכך עדיין עלומה. לפי שקד נתניהו היה צריך לתת הצהרת נאמנות לימין ולא הפוך: "ברגע שהיתה לו כלה חדשה, הוא בעט בכלה הישנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/20 08:26 יג בסיון התשפ

איילת שקד: "היחס של נתניהו כלפינו הוא יחס לא נעים באופן אישי"
איילת שקד. , צילום: פלאש 90

מאז נכנסו לאופוזיציה, בימינה החליטו לתקוף את הקואליציה ואת העומד בראשה על כל במה אפשרית. חברת הכנסת איילת שקד התראיינה לישראל היום וטוענת שנתניהו הפקיר את הציונות הדתית ואת הימין כולו. "בליכוד אוהבים את הציונות הדתית קטנה, חלשה ועלובה, עם תיק המדע והחלל", אומרת שקד. ומודה שבממשלת אחדות עם כחול לבן ימינה תישאר בחוץ ושנתניהו יראה אותם כלא הכרחיים.

"כבר בהתחלה אמרנו שלא ניכנס כדי להיות אסקופה נדרסת בממשלת שמאל" אומרת שקד על הממשלה החדשה. אך מודה כי עדיין היו מעדיפים להיות בקואליציה: "רצינו עמדות השפעה כדי לאזן את העובדה שזאת ממשלת שמאל. מול משרד המשפטים דרשנו את  ועדת חוקה. כשאנחנו חלק מהממשלה, יש לנו יכולת  השפעה ואנחנו יודעים למשוך אותה ימינה".

איילת שקד מצרה על העדפה לכחול לבן על פני גוש הימין: "השותפות של הליכוד עם הציונות הדתית והחרדים היא שותפות נכונה. הבעיה היא שברגע שהיתה לו כלה  חדשה, הוא בעט בכלה הישנה". והתייחסה גם לחתימת ההצהרת נאמנות שחתמו פעמיים לפני הקמת הממשלה: "זה היה מגוחך. אמרנו לך שאנחנו הולכים  איתך, וזהו. בדיעבד היינו צריכים שהוא יחתום לנו.  זו היתה הטעות. בסדר. לומדים לקח".

איילת שקד פותחת גם פתח קטן למערכת היחסים האישית בין נתניהו לבינה ולבין בנט. היא מודה כי היחס העוין שלו כלפיהם הוא אישי. "היחס שלו כלפינו הוא יחס לא נעים באופן אישי. לא עשינו שום דבר. שירתנו אותו בצורה נאמנה". כשנשאלה האם זה בגללם היחסים עם יתר משפחת נתניהו ובדגש על השמועות כי לשקד יש יחס עוין מצד שרה נתניהו, חזרה שקד לעשות צד אחורה וביקשה לא להתייחס לנושא.   

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן