שמולי מתנגד לריבונות: "לא נתמוך במתווה שלא עומד בקנה אחד עם העקרונות שלנו"

שר הרווחה סובר שהחלת ריבונות בבקעת הירדן וביו"ש תסכן את הסכם השלום עם ירדן ותביא לכאוס באזור: "בטווח הקצר זה עלול לעורר פה תבערה גדולה" ומסביר: "יש הבדל אם מחילים ריבונות באחד מהגושים או באים ואומרים 'אנחנו מחילים את הריבונות על כל השטחים ביו"ש'"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/06/20 10:14 יא בסיון התשפ

שמולי מתנגד לריבונות: "לא נתמוך במתווה שלא עומד בקנה אחד עם העקרונות שלנו"
שמולי בכנסת, צילום: Hadas Parush/Flash90

שר הרווחה, חבר הכנסת איציק שמולי יוצא היום (ד') נגד החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון ובבקעת הירדן, וטוען כי להחלטה כזו תהיינה השלכות ביטחוניות חמורות, הכוללות בתוכן נזק להסכם השלום הנוכחי עם ירדן. בראיון ל- 103 FM פורש שמולי את משתנו לקווים שצריכים להנחות את ישראל, ומבהיר כי מפלגתו תצביע רק על פי עקרונות אלו. 

"צריך לראות מה עומד על הפרק, העמדה הבסיסית שלנו לא השתנתה, היא אומרת שסיפוח עומד בניגוד מוחלט לאינטרס הלאומי של ישראל" מסביר שמולי, "בטווח הקצר זה עלול לעורר פה תבערה גדולה כשברקע יש חשש לגל 2, זה עלול להוביל לביטול הסכם השלום עם ירדן. האיום המרכזי שלנו נשקף ממזרח, הסכם השלום מעניק למדינת ישראל עומק אסטרטגי וביטחוני עד למדבר העיראקי, בטווח הארוך זה כמובן מאיים על ישראל, על יכולתה להישאר יהודית ודמוקרטית".

לדבריו של שמולי, מפלגת העבודה לא תצביע בעד סיפוח בצורה הזו. "אנחנו לא נתמוך במתווה שלא עולה בקנה אחד עם העקרונות שאמרתי", ומוסיף, "האמריקנים לא הניחו תכנית כבקשתך במסגרתה ממשלת ישראל יכולה לקחת מה שנוח לה ולזרוק מה שלא".

"יש הבדל האם מחר בבוקר באים עם הצעה דקלרטיבית על כוונה להחיל ריבונות באחד מהגושים בתנאים כאלו ואחרים, תמורת העברה של שטח משטחי C לפלסטינים, או לחלופין באים ואומרים 'אנחנו מחילים את הריבונות על כל השטחים ביו"ש" מבהיר שמולי ומוסיף, "אני חושב שגם ההחלטות האלו צריכות להתקיים בגוש כחול לבן, זה לא באוויר ולא תיאורטי. אני חושב שאנחנו צריכים לעשות את הדיון בתוך עצמנו ואז להגיד למה אנחנו מסכימים ולמה לא"