הממשלה אישרה קיצוצים על מנת להקים משרדים נוספים

על מנת להקים לשכות ומשרדים חדשים הממשלה אישרה קיצוצים מהמשרדים הקיימים. מדובר בקיצוץ בכוח אדם ובתקציבים. בנוסף אושר הקמת מעון לראש הממשלה החלופי, נתניהו מיהר להבהיר כי לא יוקם אחד כזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 16:32 ח בסיון התשפ

הממשלה אישרה קיצוצים על מנת להקים משרדים נוספים
ישיבת ממשלה, צילום: חיים צח/לע״מ

לקראת פתיחת שבעה משרדי ממשלה חדשים ושתי לשכות חדשות, אישרו היום (א') השרים קיצוץ במשרדים הקיימים על מנת לאפשר את פתיחת החדשים. המשרדים החדשים שנפתחים הם: משרד ראש הממשלה החליפי, משרד ההתיישבות, משרד הדיגיטל והסייבר, משרד משאבי המים, המשרד להשכלה גבוהה,  משרד המיעוטים, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. בנוסף נפתחות שתי לשכות חדשות: לשכת השר במשרד ראש הממשלה ולשכת השר במשרד הביטחון.

בסך הכל מדובר בעוד 300 תקנים חדשים לטובת הקמת המשרדים, לשם הקמת התקנים החדשים יעשה קיצוץ רוחבי בכוח האדם מהמשרדים הקיימים בגודל 1.5%. בנוסף הממשלה אישרה את הקמת משרד ראש הממשלה החלופי, ומיד עם תום ההחלטה הודיע נתניהו כי לא יוקם מעון כזה. 

מעבר לקיצוץ בכוח אדם הוצעו קיצוצים גם בתקציבים. כ-9.4 מיליון שקלים יקוצץ ממשרד ראש הממשלה, כ-9.7 מיליון במשרד החינוך, כ-14 מיליון במשרד הביטחון, כ-8.8 מיליון במשרד האוצר, כ-4.7 מליון שקלים במשרד החוץ, כ-4.3 מיליון במשרד הבריאות, כ-3.7 מיליון במשרד התחבורה ועוד קיצוצים נוספים במשרדים האחרים. 

מי שהתנגד לקיצוץ בכוח אדם היה שר העבודה והרווחה איציק שמולי שטען: "‏קיצוץ התקנים במשרדי הרווחה והבריאות בתקופה זו הוא דבר בלתי מתקבל על הדעת ואדרוש בישיבת הממשלה להחריגו. לנוכח הזינוק העצום בהיקף האתגרים החברתיים חובתנו לתגבר משרדים אלה וממש לא לפגוע בהם".