בית המשפט המחוזי קבע: משה ליאון ישלם הוצאות משפט לתנועת התעוררות

משה ליאון ניסה לקיים ישיבת מועצה, שעל פי החשד נועדה להגדיל משכורות למקורביו. תנועת "התעוררות" פנתה לבית המשפט, שפסק כי התנהלותו של ליאון היתה פסולה והורתה עליו לשלם את הוצאות המשפט. "עיריית ירושלים הכירה בעבר ראשי ערים שציפצפו על החוק. אסור לנו לחזור לאותם ימים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/05/20 21:26 ד בסיון התשפ

בית המשפט המחוזי קבע: משה ליאון ישלם הוצאות משפט לתנועת התעוררות
משה ליאון. "התנהלות פסולה", צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

בית המשפט המחוזי קבע כי ראש העיר משה ליאון התנהל בצורה לא ראויה והשתמש בטקטיקות פסולות, זאת לאחר שניסה לקיים ישיבת מועצה במהלכה משכורות של מקורביו ומינויים נוספים לעירייה היו אמורים להתבצע. תנועת "התעוררות" עתרה לבית המשפט כדי שישיבת המועצה תתבטל וליאון נאלץ לבטל את הישיבה. 

בפסיקתו כאמור, קבע בית המשפט כי התנהלותו של ראש העיר היתה פסולה וכי היה חסר "הסבר משכנע" לקיומה של אותה ישיבת מועצה שנויה במחלוקת. עוד הוחלט בבית המשפט כי על ראש העיר ירושלים יוחלו הוצאות התשלום של המשפט. 

"עיריית ירושלים הכירה בעבר ראשי ערים שציפצפו על החוק. אסור לנו לחזור לאותם ימים. התעוררות תמשיך להיאבק למען שקיפות ציבורית, תבלום כל ניסיון של ראש העירייה לפעול בניגוד לחוק ובמקביל תקדם את התכנית שיזמה ליציאה ממשבר הקורונה ולהקלת המצוקה הכלכלית של תושבי ירושלים" נמסר מטעם התעוררות.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "התעוררות מצטיינת בכתיבת פוסטים החוטאים לאמת ולציבור. כך עשתה גם בפעם הזאת. ראש העיר התכוון לשתף את חברי מועצת העיר, למרות הסגר ולשם כך הועיד ישיבת מועצה באמצעים ויזואליים חזותיים. משהתברר כי יש צורך בחקיקה מיוחדת וכי משרד הפנים אינו מאשר קיום ישיבה באופן הזה, בוטלה הישיבה. העובדה שבמקביל הגישה התעוררות בקשה למנוע את קיום הישיבה, לא היוותה שיקול. אנו מציעים להתעוררות להתעשת ולהבין כי מערכת הבחירות הסתיימה זה מזמן ולהשתדל לפרסם דברי אמת, גם אם אינם רגילים בכך"