סמוטריץ': "איפה היה נתניהו כשמערכת המשפט רמסה את זכויותיהם של מגורשי גוש קטיף?"

בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר לאכיפה הבררנית של מערכת המשפט כלפי בנימין נתניהו, אך לא מבין איפה היה נתניהו עד היום: "יותר מדי שנים נתניהו טיפח, גידל וחיזק את אותה מערכת שהיום הוא יוצא נגדה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/20 09:47 ב בסיון התשפ

סמוטריץ': "איפה היה נתניהו כשמערכת המשפט רמסה את זכויותיהם של מגורשי גוש קטיף?"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר הבוקר כי "בוודאי שהאכיפה נגד נתניהו היא בררנית וכתבי האישום האלה הם מופרכים". אך סמוטריץ' לא עצר ותהה היכן ראש הממשלה בנימין נתניהו היה במהלך השנים האחרונות. את הדברים אמר בראיון ל'כאן'.  

"יש משהו מאוד לא אמין בהתגוללות של נתניהו ואנשיו על מערכת המשפט. אני שואל את עצמי איפה הוא היה כשאותה מערכת המשפט, רמסה את זכויותיהם של מגורשי גוש קטיף ומתנגדי ההתנתקות. ואיפה הוא היה כשהרבה מאוד שנים אותה מערכת משפט פוגעת מאוד בחייהם של תושבי השכונות בדרום תל אביב ולא מאפשרת להוציא את המסתננים? ואיפה הוא היה כשמערכת המשפט פוגעת בביטחון של מדינת ישראל ולא מאפשרת הרתעה והריסת בתי מחבלים? ואיפה הוא היה כשאותה מערכת פוגעת מאוד בזכות שלי, כאדם פרטי, לחיות את חיי על פי אמונתי או של תושבי עפולה לצרוך הופעה בנפרד? איפה הוא היה כשאותו מנדלבליט, שהוא כל כך תקף אתמול, התייצב בחוצפה נגד הממשלה והכנסת בחוק ההסדרה והחליט שהוא מייצג את עצמו ואיזשהו אינטרס ציבורי ערטילאי ונתן לעצמו את הזכות לזה?"

סמוטריץ' המשיך: "אז אני חושב שהרבה יותר מדי שנים נתניהו הוא זה שטיפח וגידל וחיזק את אותה מערכת שהיום הוא יוצא נגדה. אנחנו מעדיפים לא לבוא סתם לצעוק ולהפגין אלא לתקן. לכן כבר היום אנחנו מגישים סדרה שלמה של חוקים שנוגעים לתיקונים הקריטיים שאנחנו חושבים שנכוון וצריך לעשות במערכת המשפט. אותם תיקונים אגב שגם הליכוד דיבר עליהם בכל שלוש מערכות הבחירות בשנה האחרונה. אני מצפה שכולם יתמכו ויצטרפו".