כהנא מגונן על נתניהו: "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות"

חבר הכנסת מטעם ימינה לא חורץ את הדין של נתניהו, אך מבקר אותו: "האשם העיקרי בחולאיה של מערכת המשפט. בלם בגופו כל רפורמה שהוצעה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/05/20 21:13 א בסיון התשפ

כהנא מגונן על נתניהו: "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות"
ח"כ מתן כהנא. לא חורץ את הדין, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

תגובה ראשונה מטעם חבר כנסת של ימינה למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. חבר הכנסת מתן כהנא תוקף הערב (א') את נתניהו ומאשים אותו בבעיות המערכתיות הקיימות במערכת המשפט, אך גם מבקש להזכיר, כי עד שלא יוכח אחרת, חזקת החפות עומדת לראש הממשלה.

"יום בו ראש ממשלת ישראל מתיישב על ספסל הנאשמים הוא יום עצוב למדינת ישראל. לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ובדין הוא רה"מ" הגן כהנא והוסיף, "מערכת המשפט שלנו חייבת לעבור רפורמה משמעותית כדי להשיב את אמון הציבור כלפיה. האשם העיקרי בחולאיה של מערכת המשפט הוא נתניהו שבלם בגופו כל רפורמה שהוצעה"

נזכיר כי גם נתניהו עצמו תקף היום את מערכת המשפט בטרם הקראת כתב האישום בעניינו ואמר "מה שעומד היום למשפט זה הרצון לסכל את רצון העם והימין. השמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי אז גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. לא אכפת להם שיבוא במקומי פודל צייתן מהימין. כאלה תמיד ישנם. אבל אני לא כזה ולא מוכן לעקור יישובים. הפרקליטות חברה לעיתונאי השמאל בניסיון לסכל את רצון העם. אני לא מוכן שיאתרגו אותי. אני מגיע לפה בגו זקוף וראש מורם"

לאחר הדיון, תקף שוב ראש הממשלה כשאמר: "מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם: להפיל אותנו, את המחנה הלאומי באמעות תיקים תפורים והזויים", והודה לתומכיו, "בעזרתכם ובעזרת השם אמשיך להילחם. מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לשמור עליה ולשמור עליכם"