מאי גולן לכיפה: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"

הח"כית שהגיעה לתמוך בראש הממשלה נתניהו בפתיחת משפטו אומרת כי "זהו משפט של כל מחנה הימין", וכי "מנסים לעשות לראש הממשלה לינץ' תקשורתי-פוליטי, לעשות הפיכה ולהדיח ראש ממשלה מכהן בזמן אמת"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/05/20 17:07 א בסיון התשפ

מאי גולן לכיפה: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"
מאי גולן, צילום: חדשות כיפה

ח"כים ושרים רבים מהליכוד הגיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים לתמוך בראש הממשלה נתניהו, שהגיע היום (א') לדיון בפתיחת משפטו. בשיחה עם חדשות כיפה אומרת ח"כ מאי גולן כי זהו יום שחור לדמוקרטיה, וכי "ישראל השנייה לא תרכין את ראשה יותר".

"התחושות הן קשות. זה יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. יום שבו מביאים מנהיג שמנהיג את מדינת ישראל מעל עשור, מקדיש את חייו למען מדינת ישראל, לדון בתיקים מופרכים, תקדימיים והזויים שאין דומה להם בשום מקום בעולם. 

"המשפט הזה הוא לא רק של ראש הממשלה נתניהו, הוא גם המשפט שלי והמשפט של כולנו, הוא המשפט של מחנה הימין. הוא המשפט של 59 מנדטים שתומכים בראש הממשלה, וקשה להם עם מערכת המשפט. הוא אפילו המשפט של גדולים מאיתנו, כמו כלת פרס ישראל פרופסור רות גביזון, שאמרה שאין סיכוי שראש הממשלה יקבל הליך תקין.

"זה המשפט של האנשים האלה שיודעים את האמת, שראש הממשלה לא מקבל פה הליך תקין, שמנסים לעשות לו לינץ' תקשורתי-פוליטי. שמנסים לעשות הפיכה ולהדיח ראש ממשלה מכהן בזמן אמת. זה דבר שהוא בלתי קביל".

שוב בבידוד. נתניהו

נתניהוצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ובכל זאת הייתה איזושהי ציפייה שראש הממשלה לא יגיע ליום הזה, שהוא אולי יתפטר כדי לא לשבת על ספסל הנאשמים כראש ממשלה?

"הבושה הייתה אם הוא היה מתפטר, אם הוא לא היה נלחם. אם הוא לא היה עומד יציב, איתן, חזק אל מול אנשים שבאמת מנסים להפיל אותו בצורה תקדימית, מגוחכת ומסוכנת לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו הלכנו להצביע בקלפי, הצבענו לנבחרי ציבור שייצגו את המדיניות שלנו. ומגיעים שופטים מנותקים מהעם ורומסים את ההחלטה שלנו. אור השמש מחטא את הכל, אבל הוא לא מחטא את האפלה שיש בתוך בתי המשפט, את האפלה של הפקידות. הוא לא מחטא את האפלה שלא רוצה לראות את מה שקורה בשטח, שמנותקת לחלוטין מהעם.

אלפי האנשים שהיו פה היום שהגיעו לתמוך בראש הממשלה ימשיכו. עם ישראל ימשיך לתמוך בראש הממשלה, אנחנו נמשיך לעמוד איתן מאחורי ראש הממשלה מכיוון שאנחנו בחרנו בו. וישראל השנייה, המזרחית, הפריפריאלית המסורתית, הדתית, זאת שרוצים להתעלם ממנה ולא לשמוע אותה לא תרכין את ראשה יותר. אנחנו הרמנו ראש והוא לא יורד יותר לעולם".