חריקות בממשלת האחדות| הליכוד תוקף את מנדלבליט, ניסנקורן: "קו אדום"

לאחר שהשר אמסלם כינה את היועמ"ש "עבריין", התפתח וויכוח סוער בטוויטר בין שר המשפטים הטרי לח"כ קרעי (ליכוד): "שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 12:20 כז באייר התשפ

חריקות בממשלת האחדות| הליכוד תוקף את מנדלבליט, ניסנקורן: "קו אדום"
שר המשפטים אבי ניסנקורן , צילום: פלאש 90

ימים ספורים אחרי שהושבעה, כבר נשמעות חריקות ראשונות בממשלת האחדות והגושים מתקוטטים בניהם על האשמות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומערכת המשפט בכלל. 

 הכל החל כאשר הבוקר (ה') תקף השר דודי אמסלם את היועמ"ש מנדלבליט בראיון בגל"צ: "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין. צריך לבדוק את כל מה שקרה פה". שר המשפטים הטרי אבי ניסנקורן, שהודיע שלא ימנה ממלא מקום לפרקליט המדינה במקום מנדלבליט, מיהר להגן על המערכת עליה הוא ממונה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏אני שב ומבהיר: יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) מיהר להתערב לטובת חברו לסיעה וצייץ גם הוא בטוויטר: "חציית קו אדום זה יועץ משפטי שקיבל ממך גם את תפקיד המבקר על עצמו ומסתתר מאחורי חומה גדולה של צווי איסור פרסום שהבטחת להמשיך ולבצר אותה. נמשיך להדהד את העובדה הזו לציבור עד שמנדלבליט יתמוך בחופש המידע גם כשזה נוגע בו ויבקש להסיר את צו איסור הפרסום או שילך הביתה".

כזכור, זוהי אינה הפעם הראשונה שהממשלה החדשה מתקשה לשתף פעולה. אתמול (ד') היה אמור לעלות לוועדות החוק הנורבגי ומינויים של ראשי הוועדות הקבועים. אולם לאחר הראיון שהעניק גנץ לעובדה, בליכוד משכו את הבקשה שאמורה לעזור לכחול לבן שנותרה ללא חברי כנסת כאשר כמעט כל חבריה שרים בממשלה.