סמוטריץ' התנגד וימינה חזרה בה משיתוף הפעולה עם ישראל ביתנו

ח"כ פורר וח"כ שקד נפגשו כדי לאחד כוחות כגוש ימני באופוזיציה, אך שיתוף הפעולה עורר סערה בתוך המפלגה. מטרות האיחוד הן להילחם בליכוד מבחוץ ולהגן על האופוזיציה מהרשימה המשותפת. בימינה מיהרו להכחיש: "ישראל ביתנו הפכה לסמל לשנאת היהדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/20 09:14 כז באייר התשפ

סמוטריץ' התנגד וימינה חזרה בה משיתוף הפעולה עם ישראל ביתנו
מאחדים כוחות? בנט וליברמן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

חברת הכנסת איילת שקד מימינה נפגשה עם חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו על מנת להקים גוש ימין באופוזיציה. שתי המפלגות המונות יחד 12 מנדטים החליטו לחבור יחד ולשמור על אידאולוגיית הימין בתוך האופוזיציה ומול הקואליציה. 

בין ההחלטות למנוע יוזמות של הרשימה המשותפת מתוך האופוזיציה, ומנגד להיות אלטרנטיבה ימנית לליכוד ולעמוד בדרכם כאשר לא יממשו את עקרונות הימין. כפעולה ראשונה בין שתי הסיעות הוחלט לבקש את ראשות אחת הוועדה העומדות לאופוזיציה ולכהן ברוטציה בראשן. 

אלא שימינה מיהרה לפרסם הכחשה לידיעה: "בניגוד לפרסומים,אין שום ברית בין ימינה לישראל ביתנו. ישראל ביתנו הפכה לסמל לשנאת היהדות, הדתיים והחרדים, והיא שגררה את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות ומנעה הקמת ממשלת ימין. אין לנו שום כוונה לתת לה פרס על זה באופוזיציה".

לכיפה נודע כי חבר הכנסת סמוטריץ' סירב לשתף פעולה עם ישאל ביתנו לאחר שבמהלך מערכת הבחירות היא יצאה באמירות 'אנטי דתיות', לטענתו. שקד נבהלה מסירובו של יו"ר האיחוד הלאומי וימינה הוציאה את הודעת ההכחשה. 

בתוך כך, ח"כ עודד פורר טען כי המחלוקות מול ימינה הן רק בנושאי דת ומדינה אך לא בנושאים המדיניים: "אני ואיילת שקד עובדים בתיאום מלא כדי לקבל עבור שתי המפלגות ועדה בכנסת, וכך גם יהיה כשאביא לכנסת את חוקי החלת הריבונות של ישראל ביתנו. נעשה את זה ביחד. ברור שהתיאום בינינו לא יכלול את נושאי דת ומדינה, שם אנחנו חלוקים".