אדלשטיין נכנס למשרד הבריאות: "ניערך לגל שני של הקורונה"

שר הבריאות הנכנס, יולי אדלשטיין, נכנס לתפקידו בטקס חילופי השרים במשרדו החדש: "אם נעשה את הדבר הנכון – גם אם לא יהיה גל שני, ההשקעה לא תרד לטמיון אלא תביא לשיפור מערכת הבריאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 19:48 כד באייר התשפ

אדלשטיין נכנס למשרד הבריאות: "ניערך לגל שני של הקורונה"
השר הנכנס והשר היוצא, צילום: משרד הבריאות

טקסי חילופי השרים נמשכים, ובמשרד הבריאות נכנס היום (ב') לתפקידו שר הבריאות החדש, יולי אדלשטיין, שמחליף את השר יעקב ליצמן, שעובר למשרד השיכון. עזיבתו של ליצמן את המשרד מלווה בטונים צורמים, על רקע הטענות נגדו על ניהול משבר הקורונה, והדברים שאמר אמש על מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב.

בר סימן טוב עצמו, שעוזב גם הוא את המשרד, נאם בטקס בעצמו, ועל אף דבריו של ליצמן מאתמול, על כך ש"נתניהו נכנע להפחדות של בר סימן טוב", החמיא לשר היוצא והודה לו: "זה יום מרגש שמסיים פרק ארוך של 10 שנים במשרד של הרב יעקב ליצמן. אני רוצה לומר לך תודה, אני  מרגיש מחויבות עמוקה להודות לך על האמון שנתת בי ועל הגיבוי לאורך הדרך".

ליצמן עצמו המשיך בביקורת מרומזת על בר סימן טוב, כשאמר שהמלחמה בנגיף הייתה "אולי חזקה מדי": "אני לא יודע כמה חולים יש כרגע, בבוקר היו 0, אבל המספר נמוך ואנחנו יוצאים מזה. הצלחנו, חלק גדול בגלל הבידודים והזהירות, אולי יותר מדי חזק, אבל עשינו דברים טובים. צריך לעסוק בנושא גם בהמשך כדי שחלילה זה לא יחזור בחורף הבא. אנחנו צריכים להיות זהירים".

ליצמן בנאומו של בר סימן טוב

ליצמן בנאומו של בר סימן טובצילום: משרד הבריאות

השר הכנכנס, יולי אדלשטיין, פרש את משנתו לגבי פעולת המשרד, והודה לקודמו בתפקיד, ולסגנו הנכנס, ח"כ יואב קיש: "לרוב האנשים כאן זה ברור כבר שנים, אבל בחודשים האחרונים אני חושב שאין חולק על כך שמערכת הבריאות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל.
הביטחון הבריאותי נמצא בקו אחד עם הביטחון הלאומי שלנו. ישראל מובילה בהתמודדות עם הטרור, עם הסייבר ועוד; ישראל גם תוביל בהתמודדות עם נגיף הקורונה. יש את כל הנתונים שנוכל להוביל ברפואה.
 
"המוח הישראלי עובד שעות נוספות, ובכוונתי להשקיע את כל המשאבים להיערך נכון לגל קורונה שני אם יבוא. אם נעשה את הדבר הנכון – גם אם לא יהיה גל שני, ההשקעה לא תרד לטמיון אלא תביא לשיפור מערכת הבריאות.
בהקשר הזה אני רוצה לומר לכם כבר כאן עוד טרם תחילת הדיונים על התקציב החדש – אלחם על כך שמערכת הבריאות תתייצב במקום הראשון בחלוקת העוגה התקציבית.
 
"אני מבקש להודות לרופאים, לאחיות, למתמחים, לאנשי מערך בריאות הנפש, לעובדי המנהלה והמשק. עמדתם בחזית של מלחמה נגד ייצור בלתי נראה אבל מסוכן פי כמה מאויבים ידועים. ללא מורא, נלחמתם למען כלל אזרחי ישראל. אתם לוחמי הבריאות שלנו, לוחמים לכל דבר. כעת מוטלת עלינו חובת ההוכחה, שנדע לתגמל אתכם על עבודתכם המסורה והקדושה.
 
"סגן השר, חבר הכנסת יואב קיש. אני שמח מאוד שנענית לבקשתי להצטרף אלי לאתגר החשוב הזה. הוכחת בעבר יכולת פעולה ואני בטוח שהדבר יהיה לעזר בעבודה המשותפת שלנו עכשיו. גם לך אדוני המנכ"ל, לכם חברי ההנהלה, מנהלי בתי החולים, מנכ"לי קופות החולים, ראשי האיגודים המקצועיים – אני מבקש להודות על הכל.
 
"ואחרון חביב, לך אדוני השר ליצמן. חטפת מתקפות רבות בתקשורת בתקופה האחרונה. אני אפילו לא נכנס לתוכן שלהן. אבל אני רוצה לומר לך שעם ישראל חכם יותר מכל כותרת. הוא רואה מה שעשית בעשור האחרון ומוקיר לך תודה".