נתניהו על ימינה: "אתם יכולים לעמוד ביציע, אתם יכולים לשחק על המגרש"

לאחר הנאומים במליאה והשבעת הממשלה ה-35 בראשותו, התפנה ראש הממשלה לדבר עם כלי התקשורת. על משפטו הקרב ובא אמר: "לא חושב שתישאר אבן על אבן מההאשמות המופרכות הללו. בדיחה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/05/20 20:37 כג באייר התשפ

נתניהו על ימינה: "אתם יכולים לעמוד ביציע, אתם יכולים לשחק על המגרש"
ראש הממשלה, היום, צילום: Alex Kolomoisky

ההשבעה והנאומים מאחורינו ומשפטו לפנינו. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הערב (ראשון) שמשפטו יתנהל כמתוכנן בשבוע הבא: "אעשה מה שהדין מחייב. לא חושב שתישאר אבן על אבן מההאשמות המופרכות הללו. בדיחה, אבל אהיה שם במידת הצורך כמידת הדין". את הדברים אמר נתניהו ל'כאן'.

נתניהו הגיב לקולות מרשימת ימינה הטוענים שהממשלה החדשה זנחה את דגלי הימין ואף לא הכניסה לקווי היסוד את החלת הריבונות ופסקת ההתגברות: "מי הביא את הנושא אל העולם? מאיפה זה בא? במשך עשרות שנים מאז הקמת המדינה לא היה שום ניסיון להכרה במילימטר משטחי המולדת ביהודה ושומרון. אני אומר לימינה - אתם יכולים לעמוד ביציע, אתם יכולים לשחק על המגרש. אני מוביל מהלך היסטורי להחלת הריבונות הישראלית על שטחי המולדת - תבואו ותצטרפו".

במישור הפוליטי אמר נתניהו כי לא ניצל את הממשלה החדשה בשביל לסגור חשבון עם ח"כ גדעון סער. "המפלגה שופעת באנשים מאוד מוכשרים. המקום היה צר מלהכיל את כולם. ולכן היה נכון לקבוע עיקרון והוא עדיפות לשרים מכהנים, זה מה שעשיתי. לצערי נשארו כמה מקרים בהם לא יכולנו לטפל".

תנועת הריבונות הגיבה על דברי ראש הממשלה בנאום השבעת הממשלה, מוקדם יותר, אודות הצורך בהחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון: "על מהלך החלת הריבונות להיות חלק בלתי נפרד מהמהלך הציוני הצודק המוסרי והנכון, אך בשום פנים לא חלק מעסקה הכוללת הסכמה להקמת מדינה זרה בלב ארצנו. תנועתנו, תומכיה וכלל אוהבי ונאמני ארץ ישראל יעמדו על המשמר בכדי לוודא שריבונות אינה חלק מדיל על ארצנו, גם אם ההוגה שמאחורי הדיל הוא ממשל ידידותי בארה"ב".