איילת שקד: "הבטחתו של נתניהו להחלת הריבונות מתמסמסת"

נאום אופוזיציה ראשון של חברת הכנסת מימינה בו היא תוקפת את היעדר החלת הריבונות בקווי היסוד של הממשלה החדשה. עוד תקפה את הבחירה לשתף פעולה על כחול לבן המנהלת גישה הכלכלית סוציאליסטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 16:12 כג באייר התשפ

איילת שקד: "הבטחתו של נתניהו להחלת הריבונות מתמסמסת"
צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, בנאום אופוזציה ראשון ערב השבעת הממשלה: "ארבעה דגלים הניף גוש הימין בבחירות האלו. ארבע סוגיות מהותיות שמגדירות את הימין הישראלי.
בתחום המדיני – החלת הריבונות ביהודה ושומרון, בתחום המשילות – מאבק בשלטון השופטים והפקידים והחזרת הכוח ליד נבחרי הציבור, בתחום הכלכלי – שוק חופשי, הסרת חסמים והקטנת הרגולציה, ובתחום שלטון החוק – מאבק באקס טריטוריות בנגב, בגליל ובדרום תל אביב.
כמו בטקס הנסיגה מגוש קטיף, החליט הליכוד לסגת מערכיו היסודיים ולקפל את הדגלים האלה כולם".

משם מפרטת שקד על כל נושא: "בתחום המדיני מתמסמסת הבטחתו של נתניהו להחלת הריבונות. היא לא מוזכרת במילה בקווי היסוד של הממשלה. ההישג האדיר בו נפנף נתניהו לאורך מערכת הבחירות האחרונה הולך ונמוג אל תהום הנשיה. אני מקווה שהממשלה הזו לא תאבד את ההזדמנות ההיסטורית לשנות את הפרדיגמה ולהבהיר כי יהודה ושומרון שלנו לעד. ומי יהיה אחראי על תשובות המדינה לבג"ץ בנושא ההתיישבות? צדקתם, נציגי השמאל של כחול לבן. 

"במשרד המשפטים בחר נתניהו לשים את החייל מספר אחת של שלטון השופטים והמשפטנים. לאחר שמערכת בחירות שלמה תקף בחמת זעם את בית המשפט, נכנע נתניהו ללא תנאי והחליט למחוק את הרוח החדשה שהכנסתי בשנים האחרונות במשרד המשפטים. אחרי שנים בהם סיכל את כל ניסיונותינו לשנות את המערכת ופעם אחר פעם ניצב לצד שופטי בג"ץ, החליט נתניהו סופית לקבור את המאבק הזה קבורת חמור".

שקד תוקפת את הבחירה לתת כוח לאבי ניסנקורן שהיה עוד לא מזמן יו"ר ההסתדרות: "את התחום הכלכלי, בו עשה נתניהו קסמים בתור שר אוצר, הוא מכר בנזיד עדשים לראש המפלגה הסוציאליסטית הישראלית, ראש ההסתדרות לשעבר. במקום שוק חופשי, נקבל שוב ועדים חזקים שסוחטים את המשק. במקום הפחתת רגולציה, נחזור לשנות מפא"י העליזות של טובות למקורבים ובמקום משק תחרותי, נקבל שביתות המוניות כל שני וחמישי. במקום להבין שמשבר הקורונה מחייב לחזור לימים בהם היה שר אוצר ולאושש את המשק, לתמוך בעצמאים שקורסים, בבעלי העסקים הקטנים שמתחננים לסיוע, החליט נתניהו לשמור את המשק סגור.

"להתעלם ולהמשיך לתת לו לגווע לאטו ולהתמהמה בקבלת ההחלטות הקריטיות שיכולות להציל אותו רגע לפני התמוטטות. ובידי מי החליט נתניהו להפקיד את המשק אחרי המשבר הבלתי נתפס הזה? צדקתם. למי שידאג לקדם פה כלכלה סובייטית שתדרוך בכוחניות על האנשים הקטנים שבאמת מניעים את הכלכלה הישראלית".

"את דרום תל אביב הפקיר נתניהו מזמן. אחרי שכמעט חתם על הסכם האו"ם המופקר, שהיה מביא לכאן גלים על גלים של מהגרי עבודה, הוא לא נקף אצבע להתמודדות עם המסתננים. כשבג"ץ ביטל את חוק הפיקדון, נשמע מבלפור קול דממה דקה. גם באקס טריטוריה בנגב נתניהו לא מתכוון לטפל. את הסמכות המלאה לטיפול בהשתלטות הפזורה הבדואית על מרחבי הנגב, בפשע ובהפקרות בכבישי הדרום, את הפיכתם לאזורים בהם החוק הוא המלצה בלבד, בה פוליגמיה היא תופעה יומיומית, נתן נתניהו בידי עמיר פרץ, המבקש למחוק את מעט ההישגים שהושגו בסוגיה. וכך, במקום לחזק את שלטון החוק, הממשלה הקרובה תעודד את הפיכתם הסופית של הנגב, הגליל ודרום תל אביב לאקס טריטוריות מדממות."

משם עברה לדבר על הבחירה ללכת לאופוזיציה: "בשנים האחרונות הכרחנו את הליכוד למשוך ימינה. את כל הדגלים האלו הוא לא היה מניף ללא גוש ימין חזק שמכריח אותו לעשות זאת. כעת, הליכוד מתמכר בקלות מעוררת השתאות לקסמיו של גוש השמאל של כחול לבן. וזה מדאיג, מדאיג מאוד. אני זוכרת היטב מה קרה בפעם האחרונה שהליכוד החליט שהוא מפלגת שמאל ובמחיר הכבד שמדינת ישראל משלמת על כך עד היום.

"נתניהו זרק בצידי הדרך את הימין האידיאולוגי והציונות הדתית ואת כל הערכים שלה. 
למרות זאת, הימין האמיתי לא נעלם. הוא כאן כדי לחזור ומהר מכפי שאתם חושבים. אני מבטיחה שנעשה כל שביכולתנו מספסלי האופוזיציה, לשמר את הדגלים האלו בראש התורן. לבנות אלטרנטיבה ימנית אמיתית, חזקה ואמינה שתהיה כאן לקחת את המושכות כשהממשלה הנוכחית תתרסק".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן