שר החינוך הבא: יואב גלנט

ראש הממשלה הודיע על מינויו של יואב גלנט לשר החינוך הבא, ועל מינוי גילה גמליאל לשרה להגנת הסביבה. מסתמן: ברקת יהיה שר האנרגיה. שטייניץ ואלקין, הנאמנים לנתניהו, ללא משרדים כרגע. סער: "זו זכות לשרת כחבר כנסת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/05/20 07:32 כג באייר התשפ

שר החינוך הבא: יואב גלנט
שר החינוך החדש. יואב גלנט, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו הודיע הבוקר (א') כי שר החינוך החדש של ישראל, בממשלה ה-35 שתושבע היום, הוא יואב גלנט, המכהן כיום כשר הקליטה. גלנט גבר על ניר ברקת, שהיה גם הוא מועמד לתיק הנחשק.

"אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר גלנט לתפקיד שר החינוך הבא של מדינת ישראל", נאמר בהודעת ראש הממשלה. "השר גלנט פעל רבות למען ביטחון ישראל בתפקידיו השונים בצה״ל וכיום כחבר בקבינט המדיני בטחוני. כמו כן, חיזק וקידם רבות את נושא הדיור בישראל בתפקידו כשר הבינוי והשיכון, ופעל רבות לעידוד העלייה לארץ בתפקידו כשר העלייה והקליטה. למדינת ישראל אתגרים רבים ויחד נמשיך לפעול לביצור חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל".
 
השר גלנט הודה לראש הממשלה ואמר: "אני מודה לראש הממשלה על האמון ועל ההזדמנות ומקבל על עצמי את תפקיד שר החינוך של מדינת ישראל מתוך הבנת האחריות והחשיבות של העיסוק בעתיד ילדינו. חינוך לערכים והקניית השכלה ראויה לדור הצעיר בישראל הם ההשקעה הטובה והחשובה ביותר בעתיד מדינת ישראל". צפו בשר גלנט נשבע אמונים: 

https://www.facebook.com/621641341315498/posts/2147288165417467/?vh=e

השרה גילה גמליאל

השרה גילה גמליאלצילום: המשרד לשוויון חברתי

בנוסף, במהלך הלילה הודיע נתניהו על מינויה של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, לשרה להגנת הסביבה. בהודעת ראש הממשלה נאמר כי "השרה גמליאל הובילה בהצלחה רבה את מיזם ‘ישראל דיגיטלית’ יחד עם הישגים רבים נוספים לטובת אזרחי ישראל במשרד לשיוויון חברתי. לגילה ניסיון רב ואני שמח שתמשיך להיות שותפה בממשלה ולאתגרים העומדים לפנינו".

גמליאל אמרה כי "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ועל הזכות לכהן כשרה להגנת הסביבה. עלינו לקדם תהליכים שיובילו לשגשוג ואיכות חיים טובה יותר. משבר האקלים הוא אחד הנושאים החשובים ביותר לאנושות, ועלינו לשים אותו בראש סדר העדיפויות. אני גאה על ההישגים הכבירים שהובלתי במשרד לשוויון חברתי, ביניהם קידום מיזם 'ישראל דיגיטלית׳, הובלת השקעות אדירות בחברה הערבית, טיפוח האוכלוסייה הוותיקה, השילוב הבין-דורי והעצמת הנשים. אמשיך לשרת את עם ישראל במלוא העוצמה בתפקיד הבא".

משמעות שני המינויים היא כי השרים זאב אלקין, שכיהן כשר להגנת הסביבה, ויובל שטייניץ, שכיהן כשר האנרגיה, נותרו נכון לעכשיו ללא תיקים בממשלה הקרובה. נכון לעכשיו מסתמן כי ניר ברקת יכהן כשר האנרגיה. 

ח"כ גדעון סער, יריבו של נתניהו בליכוד, צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "זאת זכות גדולה לשרת את עם-ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת". סער צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, אך לא צפוי לקבל הצעה לתיק כלשהו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן