נתניהו ייפגש עם סער, דיכטר והנגבי. מי יקבל את תיק החינוך?

ראש הממשלה ייפגש עם הח"כים בליכוד הנחשבים בכירים, וטרם קיבלו תיקים בסבב השיבוצים, כולל עם יריבו הוותיק גדעון סער. הקרב העיקרי ניטש כעת על תיק החינוך, כשבנוסף אליו מחכים לשיבוץ תיקי האנרגיה והגנת הסביבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/20 20:27 כב באייר התשפ

נתניהו ייפגש עם סער, דיכטר והנגבי. מי יקבל את תיק החינוך?
בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל ה-35 תושבע מחר (א') אחרי הצהריים, אחרי עיכובים ורבים ושתי דחיות. רוב השרים בממשלה הקרובה כבר פורסמו, כשראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש הערב עם אחרוני הח"כים בליכוד שטרם קיבלו תיקים, ומצפים לכך.

רוב התיקים כבר חולקו - כך תיראה הממשלה ה-35

הקרב העיקרי ניטש כמובן סביב תיק החינוך, התיק הבכיר האחרון שנותר, אותו חיכה נתניהו למסור למפלגת ימינה אם תיכנס לקואליציה. האופציה הזו ירדה מהפרק, אלא אם תהיה התפתחות פוליטית שנראית כרגע בלתי סבירה, ובליכוד יש לא מעט ח"כים הרואים בעצמם ראויים לתיק.

נכון לעכשיו, נראה כי תיק החינוך יימסר לניר ברקת, שסירב בשבוע שעבר להתמנות לשר האחראי על נושאי סייבר, או ליואב גלנט, המקורב לנתניהו. אפשרויות נוספות הם מסירת תיק החינוך לזאב אלקין, כקריצה לציונות הדתית אחרי שמפלגת ימינה נשארה מחוץ לממשלה, או ליובל שטייניץ.

אם אכן יימסר תיק החינוך לברקת או לגלנט, צפויים זאב אלקין ויובל שטייניץ להישאר בתפקידיהם הנוכחיים, הגנת הסביבה והאנרגיה בהתאמה. גילה גמליאל סירבה להצעת נתניהו להתמנות לשרה האחראית על ההשכלה הגבוהה, עם סמכויות ממשרד החינוך, וראש הממשלה ממשיך להפעיל עליה לחצים שתקבל את התפקיד. השר אלי כהן, המכהן כשר הכלכלה, יכהן כשר לענייני מודיעין.

בהמשך הערב דווח בחדשות 12 כי שטייניץ לא יכהן כשר בממשלה. בנוסף, דווח כי נתניהו לוחץ עליו לקבל את תפקיד יו"ר הקרן הקיימת לישראל.

נתניהו צפוי להיפגש הערב עם אבי דיכטר וצחי הנגבי, שהביעו ביום חמישי מחאה פומבית על כך שלא מונו לשרים, ואף איימו להחרים את טקס השבעת הממשלה, וכן עם יריבו במפלגה, גדעון סער, שככל הנראה לא צפוי לקבל תפקיד בממשלה.