בשל ויכוחים בליכוד: השבעת הכנסת נדחתה לראשון

נתניהו ביקש מגנץ לדחות את ההשבעה לראשון לאחר שבליכוד החלו אי הסכמות רבות על מינויי נתניהו, ביניהם: גילה גמליאל, מירי רגב, דודי אמסלם, ועוד רבים. אבי דיכטר וצחי הנגבי הודיעו כי לא יגיעו להצבעה לכינון הממשלה לאחר שלא נקבעה פגישה עמם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/20 18:05 כ באייר התשפ

בשל ויכוחים בליכוד: השבעת הכנסת נדחתה לראשון
ראשי הליכוד , צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מתחים בליכוד בעקבות המינויים השונים הובילו לדחייה של השבעת הממשלה ליום ראשון. בעקבות כך הודיעו הליכוד וכחול לבן כי  נתניהו פנה לגנץ בבקשה לדחות את ההשבעה ליום ראשון על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד. גנץ נענה לבקשתו של נתניהו. גנץ הודיע לנתניהו כי בהתאם לסיכום ולדחייה, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים. כמו כן גנץ משך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת שהיה אמור לפוג היום.

הדחייה נבעה לאחר ששורת שרים וח"כים ממפלגתו של בנימין נתניהו מסרבים להצעות שהוצגו בפניהם. בכירים במפלגה מסרו כי "זה תקוע עם חלק מהשרים. נתניהו לא סגר עדיין עם יואב גלנט, זאב אלקין, ניר ברקת, גילה גמליאל, ציפי חוטובלי, דוד אמסלם, צחי הנגבי ואבי דיכטר".

השרה גילה גמליאל סירבה להצעה להתמנו לשרה להשכלה גבוהה. דודי אמסלם מתעקש על תיק ירושלים, שהובטח במקור לרב רפי פרץ מירי רגב מעדיפה את ביטחון הפנים מאשר תחבורה, שהוצע לאמיר אוחנה. וטרם הוצעו הצעות מספקות לזאב אלקין שרוצה להישאר במשרד איכות הסביבה, ניר ברקת שדורש תיק כלכלי, וכך גם ליואב גלנט. רבים בליכוד הלינו על כך שנתניהו דואג ראשית למקורביו ופוגע בחברי הכנסת שתמכו בגדעון סער.

מבין הביקורות בלטה זו של אבי דיכטר, הממוקם עשירי ברשימה. דיכטר החליט שלא להשתתף היום בהצבעה על כינון הממשלה נוכח העובדה שראש הממשלה וראש תנועת הליכוד לא טרח כלל להיפגש עימו עד שעה זו ולהציע לו תפקיד ראוי בממשלה, בה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח״כים הממוקמים הרחק מאחוריו ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד. אבי דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד".

גם צחי הנגבי הרגיש מקופח והודיע כי ככל הנראה לא יגיע הערב לכנסת: "‏נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה. אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת".