האם אחמד טיבי יהיה יו"ר הכנסת?

הרשימה המשותפת בחרה באחמד טיבי כמועמד שלה לראשות הכנסת "זו אמירה פוליטית שלנו, אין אופוזיציה הומוגנית ויש לנו ולציבור שלנו ייחוד ועמדה פוליטית השונה מעמדות שאר מפלגות האופוזיציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/20 15:13 כ באייר התשפ

האם אחמד טיבי יהיה יו"ר הכנסת?
יו"ר הכנסת הבא? אחמד טיבי, צילום: ללא

הערב (ה') תושבע הממשלה וביום שני צפוי להיבחר יו"ר חדש לכנסת. אמש, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התפטר מתפקיד יו"ר הכנסת, בו הוא מכהן מאז נבחר אליו לפני כחודש, עם הפיצול בכחול לבן והחבירה להקמת ממשלה עם הליכוד. גנץ הגיש את שלשום את התפטרותו והיא תיכנס לתוקף הערב, אך בשל הדחיות הצפויות לא יבחר יו"ר חדש עד ליום שני.

המועמד לתפקיד יו"ר הכנסת מטעם הקואליציה הוא יריב לוין שייפרד מתפקידו כשר התיירות, אך גם באופוזיציה בחרו מועמדים משלהם. גביש עתיד-תל"ם בחרו מועמדת משלהם את  ח"כ קארין אלהרר, וסיעת הרשימה המשותפת החליטה להציב מועמד מטעמה ליו"ר הכנסת והוא ח"כ אחמד טיבי. ותיק חברי הכנסת ברשימה ויו״ר הסיעה, הוא המועמד לתפקיד. "זו אמירה פוליטית שלנו, אין אופוזיציה הומוגנית ויש לנו ולציבור שלנו ייחוד ועמדה פוליטית השונה מעמדות שאר מפלגות האופוזיציה", נכתב בהודעה של המשותפת.

הסיעה הוסיפה בהודעתה : "אל מול ממשלת הסיפוח וחוק הלאום יש להציג אלטרנטיבה רעיונית מול ההדרה והאפליה הניכרים בכל התחומים לרבות בתכנית היציאה ממשבר הקורונה. הרשימה המשותפת תהיה חוד החנית במאבק זה נגד ממשלת נתניהו החמישית ותהיה קול לכל נפגעי הממשלה הזו.ועל כן מועמדה ליור הכנסת הוא המועמד הטוב ביותר למימוש עקרונות אלה". אמנם הסיכוי כי אחמד טיבי אכן ייבחר הוא כמובן לא סביר.