בדרך להרכבת ממשלה: המפלגות החרדיות והליכוד חתמו על ההסכם הקואליציוני

ש"ס ויהדות התורה חתמו על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד ,יממה לפני השבעת הממשלה החדשה. יריב לוין בירך על החתימה: "מבקש להביע את הערכתי הגדולה לתרומה המשמעותית של ש״ס ודרעי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/20 22:04 יט באייר התשפ

בדרך להרכבת ממשלה: המפלגות החרדיות והליכוד חתמו על ההסכם הקואליציוני
לוין ואטיאס, צילום: ללא

יממה לפני השבעת הממשלה החדשה, הליכוד והמפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הודיעו לפני דקות אחדות על חתימה סופית של ההסכם הקואליציוני בין המפלגות, במה שמהווה את החבירה הראשונה של מפלגה מגוש הימין לליכוד, כאשר ימינה עוד טרם הודיעה האם היא נכנסת לקואליציה בסופו של דבר.

ח"כ משה גפני חותם כעת על ההסכם הקואליציוני

ח"כ משה גפני חותם כעת על ההסכם הקואליציוניצילום: ללא

על פי ההסכם שנחתם, ש"ס תקבל את תיק הפנים, את המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, את המשרד לשירותי דת ודרעי ימונה לחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. בנוסף, ש"ס תקבל סגני שרים במשרד האוצר (שצפוי להיות מיואש על ידי ח"כ יעקב מרגי), במשרד הפנים במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. גם ראשות וועדת הכלכלה תינתן לש"ס, ונציג מטעמה יהיה יו"ר הוועדה למינוי דיינים.

מי שביקש לברך על החתימה של הליכוד וש"ס הוא חבר הכנסת יריב לוין שאמר: "אני מברך על חתימת ההסכם הקואליציוני עם ש״ס, השותפה הבכירה של הליכוד והראשונה מהשותפות מגוש הימין שמצטרפת לממשלה. אני מבקש להביע את הערכתי הגדולה לתרומה המשמעותית של ש״ס בהנהגתו של יו״ר המפלגה השר אריה דרעי אשר היוו גורם מרכזי בתהליך הרכבת הממשלה ובגישור על המחלוקות שנדרשנו להתמודד איתם במהלך התהליך".

גם חבר הכנסת אריאל אטיאס הגיב לחתימה ואמר: "שיתוף הפעולה המבורך בין הליכוד וש״ס הוביל לחתימת הסכם זה. ש״ס שמרה על העקרונות שהובילו אותה להישג הגדול בבחירות הן בשמירה על החינוך, מסורת ישראל והסטטוס קוו, והן בטיפול בשכבות החלשות, בתקציבים דרך משרדי הפנים, הפריפריה הנגב והגליל".

ראשי 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני אמרו בתגובה על ההסכם שנחתם איתם כי: "לאחר תקופה לא פשוטה ומורכבת של מערכות בחירות חוזרות ונשנות, הגענו בשעה טובה ובעזרת השם להסכם קואליציוני בין 'יהדות התורה' והליכוד, כבסיס לשותפות בממשלה ה-35. יהדות התורה פעלה לאורך כל הדרך להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו כפי שאכן הצלחנו. ההסכם קיבל אישור מועצות גדולי התורה. הסיעה שמרה על עקרונותיה בהסכם הנוכחי כפי שהיה בהסכם הקודם, בשמירת זכויות הציבור החרדי, עולם התורה, מערכת החינוך החרדית, שמירת הסטטוס קוו, הצביון היהודי ומסורת ישראל, פתרון מצוקת הדיור, שמירת השבת וקדשי ישראל."