כחול לבן ודרך ארץ חתמו על ההסכם הקואליציוני: הנדל שר בכיר, האוזר יו"ר וועדת חוץ וביטחון

חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר חתמו עם כחול לבן על ההסכם הקואליציוני. הנדל יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, צביקה האוזר בוועדה למינוי שופטים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 13/05/20 20:30 יט באייר התשפ

כחול לבן ודרך ארץ חתמו על ההסכם הקואליציוני: הנדל שר בכיר, האוזר יו"ר וועדת חוץ וביטחון
האוזר והנדל, צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש 90

כחול לבן חתמה על ההסכם הקואליציוני עם מפלגת דרך ארץ של חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר, רגע לפני השבעת הממשלה שתתקיים מחר בערב. במסגרת ההסכם בין כחול לבן לדרך ארץ, הנדל ימונה לשר בכיר, על פי הדיווח שר התקשורת או שר החקלאות, וגם ישמש חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. האוזר ימונה ליושב ראש וועדת חוץ וביטחון ויהיה חבר בוועדה למינוי שופטים.

המשמעות של הענקת וועדת חוץ וביטחון להאוזר, היא שבני גנץ לא מתנגד באופן עקרוני להחלת הריבונות ביהודה ושומרון, במידה והצעת חוק כזו אכן תוגש במושב הכנסת הקרוב. וועדת חוץ וביטחון היא שאחראית על החלת הריבונות, והאוזר, בתור יושב הראש העתידי של הוועדה, יוכל לאשר אותה.

במקביל, בליכוד עושים מאמצים אחרונים להכניס את ימינה לקואליציה ברגע האחרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם יו"ר ימינה נפתלי בנט וזאת במקום להיפגש עמו כמתוכנן. השיחה עצמה הסתיימה ללא הסכמה, כאשר בימינה טוענים כי נתניהו לא הציג הצעה ראויה שבכוחה לשכנע את ימינה להצטרף לקואליציה. נכון לרגע זה, נראה שימינה לא תהיה חלק מהממשלה הבאה, אולם ייתכן ויהיו שינויים של הרגע האחרון.

נזכיר, כי הממשלה הבאה צפיה להיות מושבעת מחר החל מ-19:00 בערב, באמצעות הצבעה של חברי הכנסת. נתניהו וגנץ יעלו לנאום במליאה, כשלאחריהם ינאמו גם יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה. בהמשך יעלו חברי הממשלה החדשים, יצהירו אמונים ויכנסו באפון רשמי לתפקידם. זו תהיה הממשלה ה-35 והיא תסיים קיפאון פוליטי עמוק ושלוש מערכות בחירות מתישות.