הממשלה ה-35 תושבע מחר: הלו"ז הצפוי

מחר תצביע הכנסת בעד חברי הממשלה החדשים. נתניהו, גנץ וחברי הממשלה החדשים יצהירו אמונים והממשלה תצא לדרך לאחר קיפאון פוליטי ארוך במיוחד ושלוש מערכות בחירות מתישות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 13/05/20 15:26 יט באייר התשפ

הממשלה ה-35 תושבע מחר: הלו"ז הצפוי
כנסת ישראל, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ד') עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אולם האירוע המדיני החשוב ביותר עבורו מתקיים מחר. בעוד קצת יותר מ-24 שעות תצא לדרך ממשלה חדשה ומעט שונה מהמתוכנן - ללא גוש ימין שלם ומאוחד, זאת לאחר שימינה נדחקה ברגע האחרון לספסלי האופוזיציה.  כמו כן, הממשלה החדשה תהיה ה-35 במספר ותקום לאחר שלוש מערכות בחירות מתישות וקיפאון פוליטי ארוך.

על פי הצפי, ההשבעה תחל מחר בשעה 18:00 בנאומי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי, יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש האופוזיציה המיועד. לאחר מכן יתקיים דיון סיעתי כאשר כל סיעה תדבר 9 דקות. עוד קודם לכן, בשעה 17:00 תתקיים הצבעה על יו"ר הכנסת אליו עתיד להיבחר נציג הליכוד יריב לוין, ובשעה 22:00 הכנסת צפויה להצביע על הרכב הממשלה הנכנס. לאחר ההצבעה חברי הממשלה יצהירו אמונים ויכנסו באופן רשמי לתפקידם. 

נזכיר, כי אמש התחוללה דרמה פוליטית, כאשר רשימת ימינה נדחקה ברגע האחרון לספסלי האופוזיציה, ולאחר שנים אורכות, לא תהיינה נציגות למגזר הציוני-דתי בממשלה. דחיקתה של ימינה רשומה על שמו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שהותיר אותה אחרונה במשא ומתן הקואליציוני ובחר לתת את תיק הבריאות ליולי אדלשטיין במה שחתם את הוצאת ימינה מהגוש, זאת לאחר שנפתלי בנט הצהיר לא אחת כי הוא מעוניין בתיק.