ציפי חוטובלי לכיפה: "אם בימינה הייתה נכונות אמיתית - אפשר היה להגיע לפריצת דרך"

שרת התפוצות התייחסה לסערה הפוליטית ולהישארותה של מפלגת ימינה מחוץ לממשלה: "צריך להבין שמפלגה עם שישה מנדטים לא יכולה לדרוש מספר כל כך גדול של תפקידים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/05/20 22:12 יח באייר התשפ

ציפי חוטובלי לכיפה: "אם בימינה הייתה נכונות אמיתית - אפשר היה להגיע לפריצת דרך"
ציפי חוטובלי, צילום: רון שלף

שרת התפוצות, ציפי חוטובלי (הליכוד) אומרת בשיחה עם חדשות כיפה כי ראש הממשלה עשה הכל כדי להכניס את ימינה לממשלה, טוענת כי המשא ומתן התפוצץ בגלל מספר התפקידים שדרשו בימינה, ומגיבה לדברי נתניהו על כך שבימינה ביקשו תיקים שלא קשורים לציונות הדתית: "אני מהציונות הדתית והייתי ארבע שנים במשרד החוץ".

איך את מסבירה את העובדה שימינה נשארת מחוץ לממשלה?

"אני חושבת שימינה קיבלה הצעה מאוד נדיבה מראש הממשלה, לתיקים מאוד משמעותיים. הם קיבלו הצעה לתיק הבריאות ותיק החינוך..."

הם לא קיבלו הצעה לתיק הבריאות

"אני חושבת שאם הייתה נכונות אמיתית אפשר היה להגיע לפריצת דרך, אבל בסופו של יום זה התפוצץ על מספר התפקידים. צריך להבין שמפלגה עם שישה מנדטים לא יכולה לדרוש מספר כל כך גדול של תפקידים".

לדברי חוטובלי, "מה שחשוב לזכור דווקא בעת הזו שאנחנו ערב החלת ריבונות על יהודה ושומרון, בעיניי זו החמצה היסטורית. מי מהימין שלא יהיה שותף לממשלה הזו פשוט החמצה. ראש הממשלה עשה הכל כדי להביא את הציונות הדתית, והדבר היותר חשוב הוא שיהיו נציגים בכירים לציונות הדתית בממשלה הזו, אני רואה את עצמי כאחת מהם".

איך את מסבירה את דברי ראש הממשלה הבוקר, על כך שבימינה ביקשו תיקים שלא נוגעים לציונות הדתית?

"שירתתי במשרד החוץ ארבע שנים, אני מהציונות הדתית. אני חושבת שראש הממשלה אמר את דברו כשהוא מינה אותי להיות הסגנית שלו בארבע שנים האחרונות. אלה הדברים בעיניי. אנחנו יכולים לעשות הכל, ותמיד תמיד נזכור שאנחנו פועלים מתוך מפלגת השלטון אנחנו כאן למען כלל עם ישראל".