סמוטריץ' נגד נתניהו: "מפגן מדהים של פטרונות, יהירות וזלזול בציונות הדתית"

שר התחבורה תקף את ראש הממשלה על דבריו נגד ראשי ימינה וקבע: "מבחינתו שהציונות הדתית תקבל תקציבים, תצדיע ותחתום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 11:31 יח באייר התשפ

סמוטריץ' נגד נתניהו: "מפגן מדהים של פטרונות, יהירות וזלזול בציונות הדתית"
נתניהו, פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של ראש הממשלה נתניהו, לפיהם ימינה "דורשים 4 תפקידים בכירים שאין להם קשר לציונות הדתית".

"יצא המרצע מן השק. את הודעת הליכוד הפטרונית והמתנשאת מהבוקר, כדאי לתלות על המקרר בכל בית בציונות הדתית. אין דבר טוב ממנה בכדי להסביר מדוע אין לימינה מה לחפש יותר בשותפות עם נתניהו. זוהי שותפות שמבוססת על זלזול עמוק מצידו של נתניהו וניסיון שלו להקטין את הציונות הדתית, לשים אותה בפינה מגזרית כשהוא קובע לה מה חשוב לה ובמה מותר לה לעסוק, ובעיקר להדיר אותה מכל עיסוק לאומי", כתב סמוטריץ' בפוסט בפייסבוק.

עוד כתב השר סמוטריץ': "נתניהו, שרואה רק את נתניהו, אוהב לרקוד סולו. לקבל את כל ההחלטות לבד בלי שאף אחד מפריע או מתערב לו. הוא לא מסוגל לקבל שלימינה יש מה לומר על מתווה האו"ם המופקר להשארת המסתננים שהוא חתם עליו, על החיבוק והחיזוק שהוא מעניק למערכת המשפט לכל אורך שנות שלטונו, על הגמגום מול הערבים והכניעה לוועדים, על שחיקת הזהות היהודית של המדינה, ועוד. מבחינתו שהציונות הדתית תקבל תקציבים, תצדיע ותחתום".

שר התחבורה תקף את נתניהו על התיקים שהוא רוצה לתת לימינה: "ביהירותו נתניהו לא מצליח להבין מה לציונות הדתית ולאתגרים לאומיים כדוגמת הביטחון, הבריאות, התחבורה ותיקון מערכת המשפט. אין חולק על הצלחתו של בנט במשרד הביטחון ועל זו שלי במשרד התחבורה. אבל מבחינתו ימינה לא אמורה בכלל לעסוק באף אחד מהם. לשיטתו רק לליכוד מותר להציב עמדה בשאלות לאומיות הנוגעות לכלל אזרחי ישראל, וגם זה לא חלילה הליכוד כולו אלא רק קומץ נאמניו בו, ואילו ימינה צריכה לעסוק "בנושאים החשובים לציונות הדתית כדוגמת השירות הלאומי, החטיבה להתיישבות, ועוד". זה מקור הזלזול שלו ושל אנשיו ברב דרוקמן והאיבה האישית שלו לבנט ולמה שהוא מייצג. לא עניינים אישיים עם שרה ולא נעליים. רק היומרה "החצופה" לשים יד על ההגה ולהיות עם אמירה בסוגיות לאומיות".

"האמת היא שככה נתניהו מתייחס לכל השותפים שלו. כבר שנים שהוא אוהם אותם קטנים, כנועים, עסוקים ב"יבנה וחכמיה" ומשאירים לו פנוי לחלוטין את המגרש הלאומי לעשות בו כרצונו כמנהיג בלתי מעורער. לכן כל כך נח לו עם המפלגות החרדיות וכל כך קשה לו עם הציונות הדתית, שיש לה, מראשית היווסדה, אמירות ויומרות לאומיות רחבות".

"ימינה דורשת יד על ההגה של הנהגת המדינה. זה חשוב לציונות הדתית, ועם זה נתניהו לא מסוגל להשלים. הבעיה אינה עוד תיק או פחות תיק. נתניהו פשוט לא מוכן לראות את ימינה בתפקידים משמעותיים עם השפעה לאומית. כי אם היא תהיה כזו היא תאתגר בשאיפת המצויינות שלה את הבינוניות של הליכוד. את הוותרנות שלו בתחום המדיני, את החולשה והכניעה שלו במשך שנים למערכת המשפט, את הגמגום שלו בזהות היהודית, את ארבעים שנות שלטון הליכוד ואת התוצאות המוגבלות מאוד שלהן כמעט בכל תחום. ימינה תדרוש לחוקק את פסקת ההתגברות, להוציא את המסתננים, להפסיק את שלטון היועצים המשפטיים, להסדיר את ההתיישבות יהודה ושומרון, לחוקק את חוק ההסדרה מחדש אחרי שבג"ץ יפסול אותו, לחזק את הזהות היהודית של המדינה, ועוד הרבה מאוד דברים שנתניהו לא עשה בכל שנות שלטונו הרבות".

"נתניהו מלין על פירוק השותפות מצד ימינה בכך שהיא לא חתמה לו לנשיא המדינה, בשעה שמתברר שמבחינתו מעולם לא היתה שותפות כזו. זה מסביר מדוע עם גנץ הוא נפגש עשרות שעות כדי לייצר שותפות ואילו עם ימינה הוא לא נפגש ולו פעם אחת כדי לנסות להגיע להבנות ולהמשיך את השותפות. מבחינתו הציונות הדתית חייבת לקבל את "הצעתו הנדיבה" ולשתוק. אחרי שנה שלמה של נאמנות אפילו משא ומתן נתניהו לא מצא לנכון לקיים איתנו. כך נראית פטרונות, לא שותפות".

סמוטריץ' חתם את הפוסט: "ימינה לא תיכנס לפינה הקטנה וחסרת ההשפעה שביבי מייעד לה. נציב מהאופוזיציה חלופה ימנית אמיתית לכשלונותיו וגמגומיו ונשכנע את הימין בישראל שיש ימין אמין ומאמין. הציונות הדתית תחזור בעזרת השם כמו גדולה ביום שאחרי נתניהו. יום שהוא חתם עליו בעצמו בהסכם עם גנץ - בעוד כשנה וחצי. אז, אולי, יפתח הפתח לשותפות אמיתית בין הציונות הדתית לליכוד. שותפות שבנויה על כבוד והערכה הדדיים ולא על פטרונות והתנשאות"