הליכוד: בנט וימינה החליטו לפרוש סופית מגוש הימין

יומיים לאחר ההחלטה של ימינה לא להיכנס לקואליציה, לאחר שלא התקבל מבוקשם, בליכוד החליטו לתקוף חזרה: "סירובו של בנט, לקבל את תיק החינוך, חושפת שלא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה". נתניהו סיים להמתין לימינה ויחלק תיקים היום במפלגתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 07:14 יח באייר התשפ

הליכוד: בנט וימינה החליטו לפרוש סופית מגוש הימין
מפרידים כוחות. ימינה והליכוד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ממשיכה הסערה הפוליטית בימין לאחר החלטת ימינה לא לקחת חלק מהממשלה הבאה, ולעבור לאופוזיציה. לאורך היממה האחרונה בימינה חזרו על אותם מסרים, כי הם רק דורשים שני תיקים במקום שלושה כמו שדווח, ושאלו יהיו תיקים בעלי השפעה. אלא לאחר שטענו כי הליכוד לא קיימו אתם משא ומתן מסודר החליטו בימינה לעבור לאופוזיציה.

כעת בליכוד החליטו כי הם תוקפים חזרה את האשמות של ימינה כי לא הוצע להם תיקים חשובים, ושהם מפקירים את הציונות הדתית: "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין. הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם".

לטענת הליכוד כן הייתה הצעה לתיק בכיר לימינה: "הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית. במקום זאת, במפלגת ימינה דורשים ארבעה תפקידים בכירים שאין להם אף קשר לציונות הדתית".

"סירובו של בנט, לקבל הצעה נדיבה זו, שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית חושפת שלא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה. מצער שבגלל מאבקים פנימיים, בנט וחבריו בימינה בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק". לסיום בליכוד מבטיחים כי לא יפקירו את הציונות הדתית: "הציונות הדתית תמשיך להיות מרכיב מרכזי מוביל בתוך הליכוד ובמדיניות הממשלה".

בשל הפיצוץ במגעים בין הליכוד וימינה החליט נתניהו כי לא ימתין יותר לימינה, ויחל בחלוקת תיקים בליכוד. אמש דווח כי נתניהו וגנץ סיכמו שכבר בהשבעת הממשלה, ביום חמישי הקרוב, יושבעו 36 שרים, ולא 30 כפי שאמור היה להיות בתחילה. הסיכום נועד לאפשר לנתניהו חלוקה רחבה יותר של משרדים, גם עבור ימינה וגם בתוך מפלגתו, כעת בליכוד החליטו כי תמה ההמתנה לימינה.