סמוטריץ': "נתניהו ויתר על תיק המשפטים כדי להיות ראש ממשלה"

שר התחוברה מתרעם על העברת תיק המשפטים לידי כחול לבן: "הרמנו דגל אדום בוהק שאומר לנתניהו- אל תוותר על תיק המשפטים". בנוסף הבהיר כי מפלגתו דורשת תיק שישפיע על כלל מפלגות הקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/20 10:09 יז באייר התשפ

סמוטריץ': "נתניהו ויתר על תיק המשפטים כדי להיות ראש ממשלה"
סמוטריץ'., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התראיין לכאן ב' בה הוא מבהיר את בחירת המפלגה ללכת לאופוזיציה. לפי סמוטריץ' הסיבה היא פשוטה - כי לא התקיים משא ומתן בין ימינה לבין הליכוד. "ההצעה האחרונה קיבלנו בכלל דרך הטוויטר של עיתונאית, חצי שעה לפני שבת", טוען סמוטריץ' "ככה מתנהל אדם שלא רוצה אותנו בקואליציה, זה עצוב אבל זה המצב".

סמוטריץ' מסביר את דרישות ימינה לתיקים מסוימים מתוך רצון להיות בעלי השפעה רבות בנושאים הנוגעים לכלל האוכלוסיות במדינה. לדעת סמוטריץ' הממשלה שנבנית עומדת להעביר החלטות קשות שלא לפי רוח הימין, וברצון המפלגה להיות בממשלה כדי לסכל החלטות ומהלכים שיפגעו באידאולוגיה הימנית. כדוגמה אמר סמוטריץ': "נתניהו נתן לעמיר פרץ להיות זה שיפעל בנושא הפקרת ההתיישבות בנגב לבדואים, ושכל אחד יחשוב לעצמו אילו אינטרסים יש לעמיר פרץ בנושא".

לטענת סמוטריץ' ימינה לא דורשים הרבה ושהם לא דורשים מנתניהו מחיר פוליטי, "חוץ מועדת חוקה" מודה סמוטריץ'. אלא שמיד אחר כך הוא אומר כי הם דורשים תיקים חשובים  "אנחנו כן רוצים תיקים משמעותיים שיש בהם נכסים, כדי שנוכל לשאת ולתת בתוך הקואליציה, ושיספרו אותנו גם ביום שאחרי. אנחנו רוצים תיקים שגם החרדים, הליכוד והאוצר צריכים אותו". 

נקודה נוספת שהעלה סמוטריץ' היא העברת משרד המשפטים לידיו של ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן. והוא מאשים את נתניהו במכירת הנושא המשפטי לשמאל "נתניהו מנע מאיתנו להעביר את פסקת ההתגברות", קובע סמוטריץ' "הרמנו דגל אדום בוהק שאומר לנתניהו- אל תוותר על תיק המשפטים. הוא ויתר על תיק המשפטים כדי להיות ראש ממשלה". סמוטריץ' דוחה את הטענה כי אם נתניהו היה מסרב להעביר את התיק לכחול לבן, לא הייתה קמה ממשלה והיו מתחילות בחירות רביעיות: "כחול לבן כבר היו בעמדת נחיתות אחרי הפירוק, ונתניהו היה צריך להתעקש בכמה נושאים שחשובים למחנה הימין".