מועצת יש"ע וראשי המועצות קוראים לימינה להיכנס לממשלה

ראשי מועצות ביהודה ושומרון קוראים למפלגת הציונות הדתית "לא לפצל את הימין", ולא להישאר מחוץ לממשלה שתחיל ריבונות: "סכנת המדינה הפלסטינית לא ירדה מהפרק, ולכן איננו יכולים לתאר ממשלה בלי ימינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 13:08 טז באייר התשפ

מועצת יש"ע וראשי המועצות קוראים לימינה להיכנס לממשלה
יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לאחר הודעת מפלגת ימינה כי תישאר מחוץ לממשלה, בשל "הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו", כלשון ההודעה, החל הלחץ בימין על חברי המפלגה להסכים ולהיכנס לממשלה, שאמורה להיות זו שתחיל ריבונות ביהודה ושומרון.

ימינה הולכת לאופוזיציה: "זלזול בוטה של ראש הממשלה"

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר בתגובה להודעה: "ממשלת ישראל שתושבע השבוע היא המשמעותית ביותר לעתיד ההתיישבות. בקדנציה הקרובה ישנו יעד מרכזי וחשוב אחד והוא החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

לצערנו, סכנת המדינה הפלסטינית לא ירדה מהפרק, ולכן איננו יכולים לתאר ממשלה בתקופה כזאת שאינה כוללת את מפלגת 'ימינה'. 
אנו קוראים לראש הממשלה ולראשי 'ימינה' לעשות כל מאמץ בימים שנותרו לפני הקמת הממשלה, כדי לשלב את מפלגת 'ימינה' בממשלת ישראל הבאה".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, קרא לחברי ימינה להיכנס לממשלה, לוודא את החלת הריבונות, ולהשפיע מבפנים: "במהלך השבוע יגיע לישראל מזכיר המדינה האמריקני, בין היתר יבקש לקדם את החלת החוק הישראלי בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.
הסכמה לצעד זה יש עתה מצד האמריקנים ומצד ממשלת האחדות שקמה, יש אחדות אינטרסים בין הרצון הישראלי לזה האמריקני. ממשלת שמאל לא היתה כותבת בקווי היסוד שלה צעד שכזה. הממשלה המתגבשת לא התרפסה בפני אבו מאזן, לא נכנעה לטרור ולא שינתה תפיסות כלכליות שנהוגות פה שנים".

רביבי הוסיף: "אין לי אלא להביע תמיהה מדוע אצה ימינה לספסלי האופוזיציה. זו השעה שראוי לה לשבת בממשלה ולדחוף להחלת החוק הישראלי ביו"ש, להשפעה על חינוך הילדים בישראל ולהיות משפיעים מבפנים".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, הצטרף גם הוא לקריאה לימינה להיכנס לממשלה: "לשבת יחד עד שייצא עשן לבן ולא לפרק את הימין. לא יתכן שדווקא בזמנים כל כך קריטיים לחזון הימין אנו נגיע למצב של פירוד ופילוג".

לדברי אלון, "עם ישראל שילם מחיר יקר לאורך ההיסטוריה על חוסר יכולתו להתאחד לקידום המטרות המשותפות. זאת בכייה לדורות אם ריבים פנימיים יובילו לפספוס ההזדמנות ההיסטורית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הצטרף גם הוא לקריאות: "זו העת לאחדות בראש ובראשונה בתוך המחנה. גם אם הלב יכול להבין את ההליכה לאופוזיציה של ימינה, הראש לא מקבל את זה. המשבר של קורונה כמה שהוא רציני, עדיין מדובר בתופעה נקודתית שתחלוף"

נאמן הוסיף כי המשימות הלאומיות של החלת הריבונות ביו"ש, פיתוח ההתיישבות, חינוך הדור הבא, מקומה של תורת ישראל בחברה ישראלית, ביטחון המדינה הן משימות משמעותיות ביותר ואסור לוותר על המעורבות בהם ועל ההשפעה עליהם ברמת החזית הלאומית האחידה. משימה עליונה של ראש הממשלה ושל ראשי ימינה לא רק לשמור אלא לחזק את החזית הזו, ציין. 

 "אנחנו, כאנשי ההתיישבות לא זקוקים לתמיכת נציגות האופוזיציה אלא לפעולה בתוך הממשלה. למרות ההודעות של השעות האחרונות של ימינה והליכוד, אנחנו קוראים לכם, להתכנס ולעשות כל מאמץ לשמור על גוש אידיאולוגי בתוך הממשלה העתידה לקום. זהו צו השעה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן